שבועות

קונים פרחים לכבוד החג? 3 דברים שאתם צריכים לדעת (ולעשות)

חג השבועות מתקרב, וזה הזמן המושלם למלא את הבית בפרחים יפים וריחניים. על מנת שהפרחים יישארו יפים ורעננים לאורך החג, חשוב לטפל בהם מראש בצורה הנכונה. איך עושים זאת?

אא

גם אם אתם לא נמנים על רוכשי הפרחים לכבוד שבת וחג במשך השנה, יש סיכוי גדול שבחג השבועות נמצא אצלכם זר פרחים גדול. מנהג קישוט הבית בפרחים לכבוד מתן תורה אהוב על רבים, אך לא כולם יודעים כיצד לשמור על חיי הפרחים כדי שיישארו רעננים וטריים. בדיוק בשביל זה הכנו לכם מדריך קצר ושימושי, שיגרום לפרחים שלכם לשמח אתכם לאורך כל החג וגם אחריו:

 

1. חותכים אותם

רכשתם פרחים מחנות קרובה או דוכן ארעי ברחוב?  בדרך כלל הם יגיעו ארוזים בנייר או צלופן. חשוב להסיר אותו, ולא להניח את הפרחים במים עם הכיסוי. לאחר מכן יש לחתוך את קצות הגבעולים בזווית של 45 מעלות – מה שיאפשר לפרחים לספוג יותר מים ולהישאר רעננים. איך חותכים? עדיף בעזרת מספרים חדות ולא סכין.

 

2. מסדרים אותם

לאחר חיתוך קצות הגבעולים מגיע שלב הסידור. חשוב לשים לב לגודל הכלי שבו נסדר את הפרחים. לא נניח זר פרחים ענק בכוס מים, ולא נכניס ורד בודד בכד ענק. כד קטן מדי יגרום לצפיפות יתר בין הפרחים, מה שעלול לגרום להם להימעך ולהתעוות. לעומת זאת, כד גדול מדי עלול לגרום לפרחים להתפזר בצורה לא מאורגנת ולא אסתטית. חשוב לבחור כד בגודל שמתאים לכמות ולסוג הפרחים, כך שכל פרח יקבל את המקום והמים הדרושים לו.

 

איך מסדרים?

כדי ליצור סידור יפה ומאוזן, נתחיל עם הפרחים הגדולים והמרכזיים, ורק אז נוסיף סביבם את הפרחים הקטנים יותר והירוקים – בצורה זו נוכל ליצור סידור פרחים הרמוני ומרהיב, שיקשט את שולחן החג שלנו בצורה מושלמת.

 

3. מאירים אותם

לפרחים יש צורך בתנאי אור מתאימים. את האגרטל נניח במקום מואר היטב, אך לא בחשיפה ישירה לשמש חזקה שעלולה לייבש את הפרחים. כאשר נציב את הזר באזור מואר היטב – הדבר יבליט את הצבעים והצורה הייחודית של כל פרח ופרח.

בשעות הערב או בחדרים עם תאורה פחותה, אפשר להשתמש בתאורה מלאכותית רכה שתוסיף חמימות ותחושת רוגע לחלל. תאורה נכונה לא רק מדגישה את יופיו של הזר, אלא גם יוצרת אווירה נעימה וחגיגית בבית. עם התאורה המתאימה, זר הפרחים יכול להפוך למרכז תשומת הלב, ולהוסיף מגע של טבע וחיים לכל חדר, ובפרט לשולחן החג.

יש לכם טיפים משלכם לטיפול בפרחים? כתבו לנו בתגובות.

תגיות:פרחיםחג השבועות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה