בשנת 1967, כשכוחות ישראל יצאו למלחמת ששת הימים, אף אחד לא תיאר לעצמו עד כמה יהיו המערכות הללו רוויות בניסים על-טבעיים ובאירועים בלתי מוסברים. בתחילת המלחמה שררו בארץ פחד ואימה, והעם הישראלי חשש לגורלו לנוכח האיום הכבד מצבאות ערב המאוחדים. בתוך שישה ימים בלבד, ישראל הביסה את צבאות מצרים, סוריה וירדן, ולהשיג שליטה על ירושלים המזרחית, רמת הגולן, סיני ויהודה ושומרון. ההישגים הצבאיים המרשימים מעל דרך הטבע היו ניסיים ביותר.

מהלך המלחמה

1. היום הראשון: תקיפת חיל האוויר המצרי

ב-5 ביוני 1967, בשעות הבוקר המוקדמות, החל מבצע "מוקד" של חיל האוויר הישראלי. במסגרת המבצע, תקפו מטוסי חיל האוויר כ-450 מטוסי קרב מצריים על הקרקע והשמידו את רובם. פעולה זו העניקה לישראל יתרון אווירי מוחלט במהלך המלחמה. התקיפה בוצעה בהפתעה מוחלטת ותוך תכנון מדויק.

 

2. החזית הירדנית: כיבוש ירושלים המזרחית

ביום השני למלחמה, החלה מתקפה ירדנית על ירושלים המערבית. צה"ל, בתגובה מהירה, יצא למתקפת נגד והצליח לכבוש את ירושלים המזרחית תוך מספר ימים. הקרב על ירושלים כלל את שחרור הכותל המערבי, שהיה תחת שליטה ירדנית מאז 1948.

 

3. החזית הסורית: כיבוש רמת הגולן

ביום החמישי למלחמה, החלה מתקפת צה"ל על רמת הגולן, שהייתה תחת שליטה סורית. הקרבות היו קשים, אך בסופו של דבר הצליחו כוחות צה"ל לכבוש את הרמה ולהרחיב את שטח מדינת ישראל בצפון.

 

ניסים על-טבעיים ועדויות

1. תקיפת חיל האוויר המצרי

התקיפה המוצלחת של חיל האוויר הישראלי על בסיסי חיל האוויר המצרי נחשבת לאחד הניסים העל-טבעיים של המלחמה. במבצע "מוקד", המטוסים הישראליים הצליחו להשמיד כ-300 מטוסים מצריים על הקרקע תוך שעות ספורות, למרות נחיתות מספרית גדולה. אחד הסיפורים המרתקים הוא שבמהלך התקיפה, טייס ישראלי הצליח לפגוע במטוס מצרי תוך כדי תמרון מסוכן, פעולה שנחשבה לבלתי אפשרית מבחינה טכנית.

 

2. נס ההפחדה בירושלים

סיפור נוסף הוא על חיילים ירדניים שנסו מירושלים המזרחית לפני שהכוחות הישראליים הגיעו לשם. ישנם עדויות על כך שהחיילים הירדניים דיווחו על חיילים ישראלים ענקיים, מה שגרם להם לברוח במהירות. עדות זו מדברת על כוח על-טבעי שהפחיד את האויבים וגרם להם להימלט.

 

3. שחרור הכותל המערבי

שחרור הכותל המערבי נתפס כנס לאומי. לאחר שחרור העיר העתיקה, חיילים ישראלים הגיעו לכותל והחלו להתפלל שם. אחד הסיפורים המרגשים הוא על חייל דתי שבמהלך הקרבות חלם על הכותל והתעורר עם תחושת חיזוק ותקווה. לאחר שהגיעו לכותל, החיילים חוו התרגשות עצומה וראו בכך התגשמות של חלום עתיק.

 

4. נס ברמת הגולן

במהלך הקרבות ברמת הגולן, היו חיילים ישראלים שדיווחו על תחושת סיוע על-טבעי בקרב. ישנו סיפור על קבוצה קטנה של חיילים שהייתה מוקפת בכוחות סוריים גדולים, אך הצליחה לשרוד בזכות סיוע בלתי נראה שהנחה אותם בבטחה. חיילים אלו סיפרו לאחר מכן על תחושת נוכחות עליונה שהגנה עליהם.

 

5. קרב אום כתף

קרב אום כתף היה אחד הקרבות הקשים ביותר במלחמת ששת הימים. הכוחות הישראלים הצליחו לפרוץ את הקווים המצריים למרות היותם בנחיתות מספרית ובעלת יתרון טכנולוגי. במהלך הקרב, חיילים ישראלים דיווחו על תחושת עידוד פנימית וכוחות על-טבעיים שהנחו אותם בפעולותיהם.

 

6. נס התדלוק האווירי

במהלך המבצע, התקיימו מספר פעולות תדלוק אווירי מסוכנות שהצליחו באופן בלתי רגיל. אחד הסיפורים מדבר על טייסת ישראלית שהצליחה לבצע תדלוק אווירי מדויק על אף התנאים הקשים והסיכונים הגבוהים, מה שאפשר להמשיך את הפעולה האווירית ולסיים אותה בהצלחה.

 

7. עדות על תחושת יד אלוהים

חיילים רבים דיווחו על תחושת נוכחות אלוהית במהלך הקרבות. ישנה עדות על קצין ישראלי שנפצע בקרב, והצליח לשרוד בזכות תחושת עידוד פנימית שליוותה אותו לכל אורך הפינוי והטיפול. סיפורו משקף את האמונה בניסים שהתרחשו במהלך המלחמה.

 

8. ניצחון במבצע לכיבוש עזה

במהלך הקרב על רצועת עזה, הכוחות הישראלים הצליחו לנצח את הכוחות המצרים שהיו מצוידים טוב יותר. חיילים דיווחו על תחושת ביטחון ועידוד בלתי מוסברת, שתרמה להצלחתם בקרב.

9. חילוץ פצועים תחת אש

במהלך המלחמה, היו מבצעים רבים של חילוץ פצועים תחת אש כבדה. אחד הסיפורים המרגשים הוא על יחידה שחילצה פצועים משדה הקרב במבצע מדויק ומהיר, תוך תחושת סיוע על-טבעי שהנחה אותם בדרך הבטוחה ביותר.

 

10. ניצחון בחזית הדרומית

בחזית הדרומית, הכוחות הישראלים נתקלו בכוחות מצריים גדולים ומצויידים היטב. במהלך הקרבות, דיווחו חיילים על תחושת עידוד פנימית שהנחתה אותם והובילה לניצחון מרשים, למרות הנחיתות המספרית והאיכותית.

לסיכום, מלחמת ששת הימים היא אחת המלחמות המרתקות והמשמעותיות ביותר בהיסטוריה המודרנית של ישראל. ההצלחה המדהימה של צה"ל מול נחיתות מספרית ואיכותית מיוחסת לא רק לתכנון הצבאי המדויק והביצוע המעולה, אלא גם לניסים והתערבויות על-טבעיות.