חדשות בעולם

קיצוניים ומבצעי טבח בבני עמם: אלה המועמדים לתפקיד נשיא איראן

בעוד שלושה שבועות האיראניים יתבקשו להגיע לקלפיות, ולהצביע עבור אחד מתוך שישה מועמדים לתפקיד הנשיא. מי שכיהן עבר, מחמוד אחמדינג'אד, נפסל

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"מועצת שומרי החוקה" של איראן הודיעה היום (ראשון) על בחירתם של שישה "אישי ציבור" לרשימת המועמדים לתפקיד נשיא איראן. הבחירות ייערכו ב-28 בחודש, עוד כשלושה שבועות. מי שייבחר יחליף את איברהים ראיסי, שנהרג בחודש שעבר בהתרסקות מסוק.

למעלה מעשרה נושאי תפקידים בעבר או בהווה הגישו מועמדות, בהם הנשיא לשעבר מחמוד אחמדינג'אד, אולם הוא נפסל, כמו גם שלושה אחרים, בהם יו"ר הפרלמנט לשעבר עלי לריג'אני, הנחשב למתון יחסית.

הרשימה שאושרה כוללת שישה מועמדים, כמעט כולם אנשי משמרות המהפכה לשעבר או מקורבים למשטר, הנחשבים קיצוניים, ולחלקם מיוחסות על ידי האופוזיציה האיראנית מעשי טבח בבני עמם.

הראשון ברשימה שאושרה, ושעל פי התקשורת המערבית נחשב לבעל הסיכוי הגבוה ביותר להיות נשיא איראן, הוא יושב ראש הפרלמנט מוחמד קליבאף. חמשת האחרים הם: ראש העיר טהרן עלירזא זקאי; ראש צוות המשא ומתן של איראן על הגרעין לשעבר סעיד ג'לילי, נציגו של חמינאי במועצה לביטחון לאומי, שדחף להעשרה אורניום בדרגת נשק ב-90%; שר הפנים לשעבר מוסטפה פורמוחמדי, לשעבר שר הפנים ומשפטן שכיהן כחבר ועדת המוות בשנות ה-80, ועמד מאחורי הוצאתם להורג של אלפי מתנגדי משטר, ואמיר-חוסיין גזיזאדה האשמי, ראש קרן השהידים שהתמודד ללא הצלחה לנשיאות ב-2021. המועמד היחיד הנחשב רפורמיסטי הוא מסעוד פזשכיאן, חבר פרלמנט שכיהן בעבר כשר הבריאות.

תגיות:נשיא המדינהבחירות באיראן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה