חדשות בארץ

ארנון זמורה הובא למנוחות: "הגשים את חלום חייו - להציל אנשים"

מפקד צוות הימ"מ, פקד ארנון זמורה הי"ד, שחילץ את החטופים מעזה ונהרג בפעולה, הובא למנוחות בירושלים. אימו רותי: "יום לפני המבצע נפרדתי ממנו ואמרתי לו 'תשמור על עצמך'"

פקד ארנון זמורה הי"ד (צילום: באדיבותה משפחה)פקד ארנון זמורה הי"ד (צילום: באדיבותה משפחה)
אא

בחלקה המשטרתית בהר הרצל בירושלים הובא אחר הצהריים (ראשון) למנוחות פקד ארנון זמורה הי"ד, ראש צוות הימ"מ שחילץ אתמול עם אנשיו את שלושת החטופים שלומי זיו, אלמוג מאיר ג'אן ואנדריי קוזלוב. לאחר מותו העולה לדרגת רב פקד. התגייס לימ"מ לפני שמונה שנים. הותיר אחריו הורים, אישה, שני ילדים, נועם ואיתי, אח ושתי אחיות.

זמורה נפצע אנושות בפעולה מירי של מחבל, הוטס לארץ ובבית החולים נקבע מותו. צוות אחר של הימ"מ חילץ בו זמנית את החטופה נועה ארגמני, שהוחזקה במבנה אחר, לא הרחק מהמבנה ממנו חולצו שלושת הגברים.

אלפים ליוו את ארנון בדרכו האחרונה ותושבי מבשרת ציון, בו מתגוררים הוריו, עמדו בצידי הדרך עם דגלים ונפרדו ממנו בדרכו האחרונה.

רותי, אימו של ארנון, סיפרה כי נפרדה ממנו ביום לפני הפעולה הנועזת, עליה כמובן לא ידעה: "אמרתי לו 'תשמור על עצמך ועל החברים שלך', ולצערי הוא נפל כשהוא עשה את מה שאהב לעשות - הוא הציל אנשים, הוא הביא חטופים הביתה. אני מאחלת להם שיחיו חיים מלאים ושמחים".

בהמשך ספדה האם: "ילד אהוב שלי, אני כל כך שמחה שהספקתי להגיד לך ביום שישי האחרון: ארנון, שמור על עצמך ועל חבריך. אני אוהבת אותך. אתה ענית לי: אמא גם אני אוהב אותך. ידעתי שזו רולטה רוסית. הקרבת את חייך למען המדינה. גיבור של אמא, גיבור של מדינה שלמה - נוח על משכבך בשלום".

בריאיון לתוכנית "בחצי היום", מוקדם יותר היום, סיפרה האם: "הוא נפל אבל הגשים את הייעוד שלו. להציל אנשים. הוא היה אדם מיוחד, אהוב ואוהב, מלא חוש הומור, הוא היה צנוע. חלום חייו היה להציל אנשים ולשרת בימ"מ. יש לו גם שתי אחיות ואח, כולם לוחמים. זה לא היה קל, היה ברור שיש לי לוחמים בבית. מ-7 באוקטובר הרגשתי שהרולטה הרוסית מתקרבת. ידעתי את הפרטים על הקרב ביד מרדכי, אמנון כתב את כל מה שעבר ונתן לי לקרוא וידעתי מה קרה שם. אני גאה בו ואוהבת אותו אהבת נפש. ארנון הפיץ אור, היו לו עיניים בורקות. ילד של אור".

רותי הוסיפה כי לנכדיה המשפחה אומרת: "שהיה להם אבא גיבור, ושיזכרו אותו ככזה. הוא אהב לראות איתם סרטים מצוירים. ללכת לים, לרכוב על אופניים לאפות חלות ביום שישי. בזמן שהוא היה בבית ארנון היה ב-100% עם הילדים והמשפחה".

מיכל, אשתו של ארנון, ספדה לו בלווייתו ואמרה: "הוא היה איש מתוק, מלא חמלה, צחוק, אהבה ורגישות. אבא מושלם לנועם ולאיתי. צוחק, רגיש, עוטף, דוחף קדימה. בשבועות האחרונים כשהתאמנתם למשימה הכל כך חשובה הזאת, שאלתי אותך שוב ושוב: 'אתה רגוע?' ואתה ענית שוב ושוב שכן. הסברת לי שאין שום סיכוי שיקרה משהו אחר חוץ מהצלת החטופים. הצלת חיים זה מה שהוביל אותך". היא השמיעה הקלטה של ילדיהם: "אבא, אנחנו אוהבים אותך", והוסיפה כי "עולמם חרב עליהם ברגע".

מפקד משמר הגבול, ניצב בריק יצחק, ספד לארנון וסיפר כי "ארנון היה מבין הלוחמים שלחמו בגבורה עילאית ב-7 באוקטובר, בין היתר ביד מרדכי בקרב שבו נבלמו עשרות מחבלים מלהתקדם צפונה, ובמבצעים נוספים רבים לסיכול טרור, ובפעילותיו, הגן על מדינת ישראל". לציון גבורתו, שם המבצע לחילוץ החטופים שונה מ"זרעי קיץ" ל"מבצע ארנון", לזכרו של פקד זמורה. ההחלטה על שינוי שם המבצע, שהועלתה על ידי הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי ומפקד מג"ב, אושרה הבוקר על-ידי הממשלה.

היום חשפו חבריו של ארנון את ההודעה ששלח לצוות הלוחמים שלו ביום הזיכרון האחרון. זמורה כתב אז: "יום הזיכרון תמיד מורכב וקשה, אך היום הוא קשה במיוחד. זיכרון החברים עוד חד וברור ומעשיהם עוד מהדהדים ומכים גלים. כל יום מתגלים עוד ועוד פרטים על השבת הארורה ההיא ועל מה שנאלצנו להתמודד איתו. היום הזה חידד לי עוד יותר כמה בר מזל אני שזכיתי ועודני זוכה לשרת לצידכם. אנשים מיוחדים ערכיים בעלי יכולות מופלאות ובעיקר בני אדם טובים".

זמורה המשיך וכתב: "המדינה עומדת בפני אתגרים אדירים והיחידה ניצבת בחזית. למי שהיו דמיונות ומחשבות לגבי נחיצות הצוות מבין ודורש אותו היום בכל מבצע. אלה אנחנו שנעמוד שם ונדרש לשיא המקצועיות והחדות. אלה אנחנו שנעמוד שם וניתן את הפתרון המבצעי. אנחנו הולכים ומתקרבים לקראת ביצוע ערכי, הכי ערכי שיש. הצוות עומד בנקודות ההכרעה ואני רוצה שתדעו שלא הייתי מבקש אף אחד אחר לידי מלבדכם".

"תחגגו את העצמאות, 76 שנים. אלה אתם שאפשרתם ומאפשרים אותה. אלה אתם ומשפחותיכם שמקריבים עבור הכלל. תחגגו! אני רוצה שתדעו כמה אני גאה ואוהב אתכם".

ארנון העביר את ההודעה גם לקבוצה של בנות הזוג, וכתב: "זה מה ששלחתי בצוות. אני רוצה גם לומר לכן, לא היינו מצליחים אפילו לקשור נעליים בלעדיכן, אתן אלה שמקריבות, אתן אלה שפותרות את הבעיות, ואתן אלה שתומכות בנו שאנחנו נופלים".

תגיות:הלוויהארנון זמורהחלל הימ"מ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה