חדשות בארץ

מפקד אוגדת עזה התפטר: "נכשלתי במשימת חיי להגן על העוטף"

מפקד אוגדת עזה, תא"ל אבי רוזנפלד, הודיע למפקדיו על כוונתו לסיים את שירותו בצה"ל. במכתב שפרסם כתב הקצין: "מתכוון לקחת חלק בתחקירים ובהפקת הלקחים כדי לעשות הכל על מנת שמה שקרה ב-7 באוקטובר לא יקרה בעתיד"

תא"ל אבי רוזנפלד (צילום: דובר צה"ל)תא"ל אבי רוזנפלד (צילום: דובר צה"ל)
אא

מפקד אוגדת עזה, תא"ל אבי רוזנפלד, הודיע היום (ראשון) למפקדיו על התפטרותו מצה"ל כחלק מתהליך קבלת האחריות על המחדל שארע בשמחת תורה.

במכתב פרישה שפרסם כתב רוזנפלד: "ב-7 באוקטובר נכשלתי במשימת חיי להגן על העוטף. אני מתכוון להמשיך לקחת חלק בתחקירים ובהפקת הלקחים כדי לעשות הכל, על מנת שמה שקרה ב-7 באוקטובר לא יקרה בעתיד. אני כואב ונושא איתי יום יום את המחיר הכבד ששילמו האזרחים, חיילי וחיילות צה"ל וכוחות הביטחון, ואת האובדן של חברים רבים. הייתה לי זכות לשרת את עם ישראל כלוחם בצה"ל ב-30 שנה האחרונות".

בהמשך הוא מוסיף: "בבוקר שמחת תורה פרצה מלחמה בהפתעה, ללא התרעה. במשך שעות ארוכות לא הצלחנו להגן על היישובים, על עשרות אלפי התושבים, על אלפי החוגגים במסיבה בחניון רעים ועל הכוחות במוצבים מול אלפי המחבלים שפלשו לשטחנו בעשרות נתיבים, במתקפה כוללת של צבא הטרור חמאס".

"מתחילת המתקפה פעלנו באוגדה כל אחד במסגרת תפקידו לעשות הכול כדי לבלום ולהשמיד את האויב, להציל חיים ולהחזיר את השליטה בשטח. אני מלא הערכה לחטיבות, לגדודים, לכיתות הכוננות ולכל מי שלחם בגבורה, בתנאים הקשים ביותר מול אלפי מחבלים. מאז כבר 8 חודשים שאנחנו נמצאים במלחמה הצודקת ביותר של דורנו. אין לי ספק שצה"ל לא יתעייף וימשיך להילחם עד להשגת מטרותיה ולשינוי יסודי במציאות הביטחונית כך שיותר לא יהיה צבא מחבלים חמוש על גבולנו. רק כך יוכלו היישובים לחזור לצמוח, לגדול ולשגשג. זה נשמע רחוק, זה יהיה ארוך וקשה – אבל זה יהיה הניצחון שלנו. אני מייחל ליום בו כל תושבי העוטף יחזרו לביתם אבל אני יודע שכדי לחזור לחיות בחבל הארץ הזה, אנחנו צריכים ביטחון חזק מאד בכך שמה שקרה לא יוכל לקרות שוב לעולם, כדי להשיב את האמון בין תושבי האזור לצה"ל, אמון שספג מכה קשה. זו מחויבותנו ואני בטוח שנעמוד בה".

לסיום כתב: "אנחנו צריכים לעשות הכול כדי להביא לחזרת כל החטופים לביתם והנעדרים לקבר ישראל. זו משימה צבאית אבל חשוב מכך זוהי חובה מוסרית. תמיד נעמוד לצד המשפחות השכולות ונלווה את הפצועים בגוף ובנפש. כל אחד צריך לקחת אחריות על החלק שלו ואני האחראי באוגדה 143. במסגרת לקיחת אחריותי כמפקד החלטתי לסיים את תפקידי כמפקד האוגדה ואת שירותי בצה"ל לאחר 30 שנות שירות. הודעתי על כך למפקדיי. אשאר כאן עד לכניסת מחליפי לתפקידו בצורה מסודרת בהתאם להנחיית מפקדיי".

כזכור, בבוקר שמחת תורה חדרו כ־3,000 מחבלים מרצועת עזה לעשרות יישובים ישראליים ומתקנים צבאיים באזור עוטף עזה ובסביבתו. המחבלים רצחו 1,150 בני אדם, מתוכם 779 אזרחים, וחטפו לרצועת עזה כ־253 אנשים, ובהם נשים, קשישים ותינוקות. בשעות הראשונות נלחמו נגדם כיתות הכוננות, שוטרי משטרת ישראל, לוחמי הימ"מ וחיילי צה"ל כשהם בנחיתות מספרית. בקרבות נהרגו כ־1,550 מחבלים בשטח ישראל, ובצד הישראלי נהרגו 301 חיילים, 55 שוטרים ועשרה אנשי שירות הביטחון הכללי.

נטען בתחקירים הראשוניים כי אוגדת עזה לא נערכה כיאות למתקפה זו, ותפקודה ותפקוד רוזנפלד היו לקויים גם לאחר תחילת המתקפה. המחבלים חדרו גם למחנה רעים, בסיס מפקדת האוגדה, שלטו בו במשך שעות אחדות, והרגו חיילים אחדים, עד שצה"ל השתלט מחדש על הבסיס.

רוזנפלד מונה לשמש מפקד אוגדת עזה באוגוסט 2022. קודם לכן שימש בין היתר מפקד יחידת שלדג, מפקד עוצבת השרון, מפקד החטיבה הצפונית ברצועת עזה, מפקד חטיבת ביסלמ"ח ומפקד עוצבת הבזק.

תגיות:התפטרותאבי רוזנפלדאוגדת עזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה