חדשות בארץ

דובר צה"ל הבהיר: עיתונאי אל ג'זירה החזיק בשלושת החטופים, לא בנועה ארגמני

בניגוד לדיווחים שיצאו היום מהרצועה ופרסומים בתקשורת המערבית, עיתונאי אל ג'זירה, שחוסל במבצע חילוץ החטופים, החזיק את שלושת החטופים הגברים, והוכח כי היה פעיל חמאס. הרמטכ"ל בעזה: "השבת החטופים זו חובה מוסרית שלנו"

שובם של החטופים לישראל (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)שובם של החטופים לישראל (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)
אא

דובר צה"ל הבהיר הערב (ראשון) כי עבדאללה ג׳מאל, אשר הגדיר עצמו ברצועה ככתב אל ג'זירה, החזיק בבית משפחתו בנוסיראת את החטופים אלמוג מאיר, אנדרי קוזלוב ושלומי זיו. זאת בניגוד לפרסומים הבוקר לפיהם בביתו הוחזקה נועה ארגמני.

על פי דובר צה"ל, "לאחר בדיקות בצה"ל ובשב"כ ניתן לאשר כי עבדאללה ג׳מאל היה פעיל של ארגון הטרור חמאס, שהחזיק בבית משפחתו בנוסיראת את החטופים, לצד בני משפחתו. זוהי הוכחה נוספת לכך שארגון הטרור חמאס משתמש באוכלוסייה האזרחית כמגן אנושי".

התקשורת הערבית דיווחה היום כי הייתה זו נועה ארגמני, שחולצה אתמול מעזה על ידי כוח הימ"מ, בשיתוף צה"ל, מביתו של הרופא אחמד ג'מאל ובנו עבדאללה. השניים קיבלו תשלום מחמאס עבור אחזקתה של ארגמני בביתם.

לפי עדות שפרסם "ארגון למעקב אחר זכויות אדם", כוחות הימ"מ פרצו לביתו של הרופא, חיסלו 3 מהנוכחים, בהם ה"עיתונאי" עבדאללה אל-ג'מאל, שעבד כצלם באל ג'זירה ופרסם במקביל כמעט מדי יום כתבות על "מעשי טבח" ישראליים, ב"פלסטיין כרוניק'". בנוסף, הועסק על ידי חמאס במחלקת ההסברה של "משרד העבודה של חמאס". יחד עימו חוסל אביו הרופא ומחבל חמאס ששמר על החטופה.

שלשום, יממה לפני המבצע, ה"עיתונאי" כתב על חיסול ראש העיר נוסייראת וכינה את מי שצה"ל אמר כי היה מחבל בעל עבר עשיר בחמאס - "ראש העיר הכי טוב". בכתבה אחרת, לפני כשבוע וחצי, הוא הביא את מה שכינה "קולות מרצח העם" וכותרת כתבה אחרת הייתה "התנגדות היא האופציה היחידה שלנו".  בכתבה הראשונה שפרסם אחרי 7 באוקטובר הוא כינה את הטבח ביישובי עוטף עזה  "פעולה אמיצה" של חמאס.

הרמטכ"ל בעזה: "השבת החטופים זו חובה מוסרית שלנו"

הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי קיים היום הערכת מצב וסיור במזרח דיר אל-בלאח ברצועת עזה, עם מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, מפקד אוגדה 98, תת-אלוף דן גולדפוס ומפקדי צוותי הקרב שלקחו חלק אתמול במבצע "ארנון", לחילוץ החטופים.

הרמטכ"ל אמר במהלך הסיור: "זו משימה של שליחות להביא את החטופים. להביא את אלה שאינם בחיים, חללים, להביא אותם לקבר ישראל. ולהביא כמובן את אלה שבחיים הביתה, פירוק החמאס זה כדי שלא יהיה שבעה באוקטובר עוד פעם, והשבת החטופים זו חובה מוסרית שלנו. אתמול מימשנו חלק אחד, מאוד מאוד חשוב. יש לנו עוד הרבה".

"אנחנו יודעים שאנחנו לוקחים סיכונים גדולים והחלטות הרות גורל, והסיכונים האלה הם סיכונים על חיי אדם. זה לא הימור, זה סיכון מחושב וזה לא חישוב מסוכן. אנחנו באמת מסתכלים על הסיכון ומייצרים לו רשתות ביטחון. רשת הביטחון הכי חזקה שאני רואה כשאני ניגש לאשר מבצע כזה, ואנחנו יודעים שזו החלטה גורלית, זה שאני יודע שיש איכות מפקדים מאוד גבוהה ויש לנו ביטחון לעשות מבצעים נועזים למטרות ראויות".

תגיות:חמאסשחרור חטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה