חדשות בעולם

שערוריה: תמונות סטודנטים יהודים בספר המחזור הוחלפו בתמונות מוסלמים

זה עוד לא היה לנו: האנטישמיות בעולם גואה, אך המקרה הבא שהתרחש דווקא בניו ג'רזי חוצה כל גבול. המפקח על בתי הספר טען שייתכן ומדובר בטעות לגיטימית, ראש העיר אמר: "הקהילה היהודית וגם הקהילה הכללית ראויות לתשובה מהירה"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

רמת האנטישמיות בעולם ממשיכה לשבור שיאים חדשים, ונראה כי היא לא עוצרת גם בארצות הברית. אחרי המחאה בקמפוסים, שבאה לידי ביטוי בפגיעה פיזית בסטודנטים יהודים, ביום שלישי שעבר רמת ההסתה הגיעה לשיאה: 375 ספרי מחזור בתיכון איסט ברונסוויק בניו ג'רזי, אבל לסטודנטים היהודים ציפתה הפתעה - כל תמונותיהם הוסרו ואת מקומם תפסו תמונות של סטודנטים מוסלמים.

"זו טעות לגיטימית", אמר המפקח על מערכת בתי הספר במזרח ברונסוויק, ויקטור וולסקי, לפני שהתנצל בפני הסטודנטים היהודים והמוסלמים על מה שמתרחש לאחרונה בקמפוס. לעומתו, ראש עיריית ברונסוויק, בראד כהן, טען כי מדובר ב"מעשה אנטישמי בוטה".

"שלחתי הודעה לקהילה היום ואמרתי שאנחנו חוקרים את המקרה ואני מבקש שאנשים יתנו לנו זמן לחקור ולא ימהרו לשפוט", אמר וולסקי לאתר החדשות NBC4, אך המשיך לטעון כי מדובר בטעות שנובעת מתמימות ולא ממעשה מכוון. "אני מחכה לראות מה החקירה תגלה, כי זו יכולה להיות טעות לגיטימית. אני לא רוצה לקרוא לזה אנטישמיות עדיין. אישית, יחד עם כל מועצת החינוך של מזרח ברונסוויק מתנצל בכנות על הכאב, הצער והייסורים שהאירוע הזה גרם לתלמידים היהודים שלנו, למשפחותיהם ולהשפעה המתמשכת על כל קהילת מזרח ברונסוויק".

ביום שלישי פרסם וולסקי הודעה נוספת. "אנחנו מודעים לטעות בספר המחזור, עובדים עם המוציא לאור כדי לתקן את ספר המחזור ואנחנו גם חוקרים כיצד התרחשה הטעות ונטפל בכך בהתאם עם סיום החקירה. אנו מתנצלים עמוקות על הטעות ועל האכזבה שהיא גרמה. תודה על ההבנה והסבלנות שלכם בזמן שאנחנו עובדים במהירות לתקן את המצב", כתב.

ראש העיר, בראד כהן, התבטא בחריפות ואמר: "זה עורר הרבה זעם בקהילה כי קשה לרוב האנשים להבין איך זה קרה 'בטעות' אמר ותהה האם יש בתקרית הזו בכדי להצדיק התייחסות אליה כפשע שנאה. "אני חושב שהקהילה, גם הקהילה היהודית וגם הקהילה הכללית, ראויות לתשובה מהירה. זה פשוט מטריד ומכעיס שלא לקרוא לזה בשמו: זה מעשה אנטישמי. לשנאה אין מקום במזרח ברונסוויק ואנטישמיות היא בלתי נסבלת".

תגיות:סטודנטיםאנטישמיותארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה