חדשות בארץ

הרופא שטיפל בחטופים: "הם במצב תת תזונה קשה, למרות שלא רואים עליהם"

פרופ' איתי פסח, מנהל בית החולים לילדים בתל השומר, סיפר על הטיפול בארבעת החטופים: "יש הבדל במצב של מי ששהו במנהרות לבין אלה שהיו בדירות, אבל לא ניתן להשוות סבל לסבל"

(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)
אא

פרופ' איתי פסח, מנהל בית החולים לילדים בתל השומר, טיפל בסוף השבוע בחטופים שחזרו משבי חמאס. בריאיון לחדשות 12 הוא סיפר על מצבם: "הם עברו התעללות פיזית ונפשית לאורך זמן רב. כולם נמצאים במצב של תת תזונה קשה, למרות שזה לא נראה עליהם".

"זה נכון שהמצב מאוד שמח. כולנו מאושרים ויש פה המון רגעים שמחים של איחוד משפחות וחברים שלא ראו אחד את השני המון חודשים", הוסיף פרופ' פסח. "אנחנו מלווים את השבים מהגעתם, ולאט-לאט אוספים נתונים, גם רפואיים פיזיים, שמראים כמה קשה היה השבי וכמה התנאים שבהם הוחזקו היו קשים ומורכבים".

על החוויות שאותן משתפים החטופים, אמר פרופ' פסח: "הסיפורים הם מאוד קשים, והמשמעות של מה שהם עברו היא לא קלה. אנחנו ממשיכים לטפל בהם, ונמשיך ללוות אותם ככל שיידרש בתהליך המאוד מורכב הזה. חוץ מהם, יש עוד הרבה מאוד שנמצאים עדיין שם וחווים וסובלים את הזוועות האלו שאי אפשר להעלות על הדעת".

לדבריו, יש הבדל בין מצבם של החטופים ששהו במנהרות לבין אלה שהוחזקו בדירות: "אני חושב שיש הבדל משמעותי, אבל לא ניתן להשוות סבל אדם אחד לאדם אחר, הם כולם סבלו מכל סוגי ההתעללויות – התעללות פיזית והתעללות נפשית ולאורך זמן ארוך".

"לשמחתנו אנחנו מתורגלים לפעול גם בהתראה קצרה והצוות הגיע לפה תוך דקות והתחבר לשבים", סיפר על הרגעים בהם הבין שהחטופים חוזרים הביתה. "הצוותים ילוו אותם וגם את המשפחות שלהם בימים ובחודשים הקרובים, ולצערי אני חושב שגם בשנים הקרובות נעזור להם להתמודד עם החוויה המאוד קשה שהם עברו".

אורית, אימו של אלמוג מאיר ג'אן, סיפרה כי לצד השמחה הם חווים אובדן גדול בעקבות מות אביו, שעות ספורות לפני חזרתו של אלמוג לישראל. "זה מאוד מאוד קשה איך שזה קרה ומצער אותי שהוא לא יכול להיפרד מאבא שלו. נלך לקבור אותו וניתן לו כבוד אחרון שהוא ראוי לו", אמרה בטרם התקיימה הלוויה.

"כשהוא ירגיש צורך לדבר, לשתף ולספר, זה יבוא ממנו", הוסיפה. "אנחנו נותנים לו את הזמן והולכים לפי הקצב שלו. יש לנו הרבה עבודה. הוא נראה יפה וחזק, אבל יש הרבה עבודה לעשות ואנחנו מתחילים עכשיו סבב אחר של חיים. מסלול חדש".

האם סיפרה על המפגש הראשון עם אלמוג: "הוא אמר לי 'אמא אני אוהב אותך' ואז חיבק אותי והוסיף 'כמה התגעגעתי'. אין יותר מזה. זה היה אושר עילאי, ובראש ובראשונה אני אסירת תודה לכוחות הבטחון, לחיילים המדהימים ולכל מי שהיה שותף למבצע ההירואי הזה. אני משתתפת בצערה של משפחת ארנון זמורה על נפילתו הכואבת מאוד. יש עוד 120 משפחות שמחכות למתנה שלהן".

תגיות:חטופיםחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה