יש אלוהים

מדוע רק בתורה שלנו יש ניסים אדירים?

התורה מציגה "מפץ גדול" של עשרות ניסים בקנה מידה ארצי, בעוד שבדתות אחרות לא נמצא אפילו נס יחיד בקנה מידה ארצי, אפילו לא אחד!

אא

בעוד שבדתות אחרות אין אפילו נס אחד אדיר ממדים, הרי שתורתנו הקדושה מתארת סדרה מדהימה של ניסים בקנה מידה ארצי לעיני כל בני ישראל: יאור שהופך כולו לדם, מכת צפרדע, כינים, ערוב, דבר, שחין, אש וברד שיורדים יחד מן השמים, ארבה, חושך, מכת בכורות (-שהעושה אותה מוכרח להיות בכל בתי מצרים בו-זמנית, ולדעת מי בכור ומי לא), קריעת ים סוף, עמוד האש והענן, מן היורד מן השמים, בארה של מרים, קורח ועדתו נבלעים באדמה, חומות יריחו נופלים בקול שופרות, וכמובן מעמד הר-סיני.

במילים אחרות, התורה מציגה "מפץ גדול" של עשרות ניסים בקנה מידה ארצי, בעוד שבדתות אחרות לא נמצא אפילו נס יחיד בקנה מידה ארצי, אפילו לא אחד!

התורה ניבאה זאת מראש, כשהכריזה לפני 3300 שנה:

"כי שאל נא לימים ראשונים אשר היו לפניך... הנהיה כדבר הגדול הזה או הנשמע כמוהו? השמע עם קול אלוקים מדבר מתוך האש, כאשר שמעת אתה ויחי? או הניסה אלוקים לבוא לקחת לו גוי מקרב גוי במסות, באותות ובמופתים ובמלחמה וביד חזקה ובזרוע נטויה ובמוראים גדולים, ככל אשר עשה לכם ה' אלוקיכם במצרים לעיניך?  אתה הראת לדעת כי ה' הוא האלוקים, אין עוד מלבדו" (דברים ד, לב).

לעמים אחרים היו רק חולמי חלומות ומכשפים, ולא ניסים אדירי ממדים. מבחינה הגיונית, ניתן להבין מדוע כישוף לא מסוגל לחולל נס בסדר גודל ארצי: זאת מפני שאלוקים הוא שברא את היקום ושולט בו, כך שכל הכוחות הקיימים במציאות ניתנים אך ורק ממנו, גם כוחות הכישוף, וכל אלו מושגחים על פי רצונו הבלעדי.

לצורך ההשוואה: אדם חזק מאוד עשוי להרים בכוחו אבן כבדה, אך לא יעלה על הדעת שיצליח אי פעם להזיז הר ממקומו! כך גם לא יעלה על הדעת שאדם בשר ודם יוכל אי פעם לברוא עולם, להרוג את כל בכורי מצרים ברגע אחד, או לקרוע ים לגזרים ולהטביע בו צבא שלם. הכוח לברוא עולמות ולשלוט באתני הטבע שמור לבורא עולם לבדו.

דמיונות על מכשפים השולטים בארץ ובשמים שוללים כל היגיון מן המציאות, והיו הופכים את עולמנו לעולם של כאוס, תוהו ובוהו, שאינו יכול להיות פרי יצירתו של בורא חכם כל כך, לחוכמתו כולנו עדים.

עינינו רואות שאלוקים יצר מציאות הגיונית מאוד, עם חוקי טבע מדויקים ועקביים, ונתן לאדם את שכלו, את חוש הצדק והאמת. אלוקים הוא שלימד את האדם בינה, ומאפשר למבקשי קרבתו לגלות על קיומו ותורתו האמיתית.

לכן כשאנו בוחנים את ההיסטוריה העולמית, אנו מוצאים שאין בדתות אחרות עדויות לניסים אדירי-ממדים. התגלות אלוקית לעיני עם שלם התקיימה רק פעם אחת ויחידה בהיסטוריה, כי רק אז נגלה ה' בכל כוחו ועוצמתו למען נדע לדורות שתורת אמת נתן לנו.

תגיות:כישוףנס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה