חדשות בארץ

פרטים חדשים: כך סייעו ארצות הברית ובריטניה להצלחת "מבצע ארנון"

ארצות הברית ובריטניה סייעו לישראל באמצעות פריסה רחבה של כטב"מי מודיעין וניטורי תקשורת של חמאס, כדי להתחקות אחר מחבלים המחזיקים בחטופים

(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)
אא

פרטים חדשים על שיתוף הפעולה המודיעיני של ישראל עם ארצות הברית ובריטניה: הלילה (בין ראשון לשני) דווח ב"ניו יורק טיימס" כיצד התנהל שיתוף המודיעין בין ארצות הברית לישראל, שסייע רבות להצלחת מבצע החילוץ הדרמטי בנוסייראת.

לפי הדיווח, גורמים ישראליים ואמריקניים - צבאיים ומודיעיניים - עובדים בשיתוף פעולה, וחולקים זה עם זה תצלומים מרחפנים ומלוויינים, לצד ניטורי תקשורת וכל מידע נוסף העשוי להוות רמז למיקומי החטופים.

גורם ישראלי צוטט בכתבה באומרו שכטב"מים בריטיים ואמריקניים הצליחו לספק מידע שלא עלה בידי הכטב"מים של צה"ל לאסוף. העובדה כי לארצות הברית יש מספר עצום של כטב"מי מעקב מאפשרת פיקוח על שטח נוסף בתדירות גבוהה יותר ולפרקי זמן ארוכים יותר.

גורמים רשמיים ציינו כי הכטב"מים לא יכולים למפות את רשת המנהרות התת-קרקעית העצומה של חמאס, אבל המכ"ם האינפרא-אדום שלהם יכול לזהות את חתימות החום של מחבלים ובני אדם אחרים הנכנסים או יוצאים מכניסות המנהרות על פני השטח.

ה"ניו יורק טיימס" ציין כי המודיעין שנאסף הוא לרוב חלקי, ומספק רמז באיזה חלק ברצועה יש להגביר את מאמצי איסוף המידע. כאשר ישראל מאמינה כי חטוף עשוי להימצא באותה נקודה - מתחיל תכנון אינטנסיבי של פעולת חילוץ.

בתחילת המלחמה סברו גורמי מודיעין שרוב החטופים מוחזקים במנהרות, אלא שכעת נראה כי ההתנהלות מתחת לאדמה התגלתה כמורכבת עבור מפקדי חמאס, והם מעדיפים להחזיק את החטופים בדירות של תומכי הארגון.

במהלך החודשים האחרונים, בעקבות מסמכים שנתפסו, חקירת מחבלים שנלכדו, וסיוע אמריקני ובריטי - השתפר המודיעין הישראלי על אודות החטופים. הסברה בישראל ובארצות הברית היא שחלק מהחטופים מועברים כיום בתדירות גבוהה יותר מאשר בתחילת המלחמה.

על פי הדיווח בעיתון האמריקני, מנהיגי חמאס הורו למחבלים המחזיקים את החטופים כי במידה וכוחות ישראליים מגיעים – עליהם למהר ולירות בחטופים.

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:חטופיםחרבות ברזלמבצע חילוץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה