חדשות יהדות

472 יהודים הניחו תפילין בדוכן הזה תוך שעות ספורות - זו הסיבה

במרכז ירושלים הופעל דוכן אליו נהרו מאות אנשים. מה הייתה הסיבה, והאם המספר הזה באמת חריג לעומת ימים רגילים ואפילו ערבי חג?

(צילום: תומר ניוברג / פלאש 90)(צילום: תומר ניוברג / פלאש 90)
אא

בזמן שדוכני תפילין רבים בישראל נפתחים, וחלקם נאלץ להתמודד עם ביקורת של עוברים ושבים המנסים למנוע את קיום המצווה החשובה, בבית חב"ד מרכז ירושלים דיווחו כי ביום רביעי בשבוע שעבר נרשמו 472 הנחות תפילין ביום אחד.

מדובר בנתון חריג, שכן בדרך כלל עשרות אנשים מגיעים לדוכן תפילין מדי יום. המספר גבוה מהרגיל גם ביחס למועדים מיוחדים, כמו ערבי חג.

רב מרכז העיר, הרב יוסף יצחק סלונים, סיפר כי ספר את מספר היהודים שהגיעו לדוכן. הוא רשם 472 הנחות תפילין תוך שעות ספורות, בדוכן שמפעיל בית חב"ד ברחוב יפו.

מה הסיבה לכך? ביום רביעי שעבר נערך מצעד הדגלים המסורתי ליום ירושלים שחלף במקום. באותו זמן, אלפי יהודים עברו בסביבה וחלקם עצר והמתין בתור כדי להניח תפילין. הדוכן היה באזור כל הזמן, אלא שהכמות הגדולה של היהודים שהיו במקום הובילה לזיכוי רבים עצום.

בחב"ד מציינים כי תיירים ואורחים פוקדים לא אחת את המקום, שפועל כל יום בשעות הצהרים ברחוב יפו, בשדרה המרכזית. לדברי הארגון, מדובר ב"דוכן תפילין שוקק חיים".

תגיות:ירושליםתפיליןדוכן תפילין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה