חדשות כלכלה

לא תאמינו: כמה עולה כוס קפה בקפיטריות של בתי החולים?

המבקרים בבתי החולים וגם המאושפזים הופכים לעיתים לקהל שבוי. כל זה לא מונע מהקפיטריות למכור קפה קטן ב-19 שקלים. מה תעשה המדינה?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

המבקרים בבתי החולים נמנעים מלהגיע לקפיטריות הממוקמות בהם. הם כבר יודעים כי רכישת כוס קפה, לפעמים יותר מפעם אחת ביום, יכולה לעלות להם מאות שקלים בשבוע. ועדת הבריאות של הכנסת דנה בהיעדר הפיקוח על מחירי המזון המופקעים. חברי הכנסת סיפרו כי מחירה של כוס קפה יכול להגיע ל-19 שקלים. במהלך דיון התעורר ויכוח – האם המדינה צריכה להתערב, בעקבות הניצול הציני של החולים והאנשים שמבקרים בבתי החולים?

לטענת חברי הכנסת, משרד הבריאות ורשות התחרות לא מתערבים בנושא. התוצאה היא שקפה, מאפה, או כל מוצר אחר, נמכרים במחיר יקר משמעותית מאשר במקומות אחרים. משקה אייס קפה קטן בשיבא עולה 19 שקלים, מחירו של קפה הפוך קטן באסף הרופא הוא 13 שקלים. בבתי חולים אחרים נרשמו מחירים גבוהים יותר.

יצוין, כי המבקרים המגיעים לבתי החולים להיות עם החולים נשארים לעיתים במקום שעות ארוכות. מדובר בקהל שבוי, כך שגם אם כוס קפה תעלה 30 שקלים, אין להם אפשרות לקנות במקום אחר. המדינה לא עושה דבר כדי לשנות את זה.

חשוב לציין כי חלק מהקהל "כבול" למסגרת בית החולים, זאת במקרה שבו אדם סועד את קרוב משפחתו או מאושפז בעצמו. בתי החולים יכולים להציב את עניין התמחור הנמוך כתנאי במכרז, אך לא מעוניינים בכך.

ד"ר דליה שיליאן, כלכלנית ראשית של הרשות להגנת הצרכן, אמרה כי על המדינה לחייב שתנאי המכרז יכילו מחיר סף למספר מוצרים, כולל קפה. ידידיה שרלו, מנהל אגף הפיקוח על האשפוז במשרד הבריאות, אמר: "ברור שאם יש בונבוניירה יקרה, על מחירה לא יכולה להיות הגבלה".

מנגד, באגף התקציבים הבהירו כי פיקוח מוגבר על המחירים עלולים לפגוע בהכנסות, ביציבות הפיננסית ובאיזון התקציבי.

בקרוב תיערך בדיקה מקיפה, בסיומה משרד הבריאות אמור להנחות את בתי החולים לקבוע בתנאי המכרז שורה של מוצרי מזון בסיסיים שישווקו במחיר קבוע ומוזל.

תגיות:בתי חוליםקפהקפיטריות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה