חדשות ומשמעותן

מפלגות הימין התחזקו באיחוד האירופי, ישראל תרוויח

הבחירות באיחוד האירופי הובילו ליצירת רוב בקרב נציגי מפלגות הימין במרבית המדינות. מרבית המנצחות נחשבות פרו ישראליות

בניין נציבות האיחוד האירופי בבריסל (תמונה: שאטרסטוק)בניין נציבות האיחוד האירופי בבריסל (תמונה: שאטרסטוק)
אא

נציבות האיחוד האירופי תפרסם היום (שני) את התוצאות הסופיות של הבחירות שנערכו ביומיים האחרונים במדינות החברות באיחוד. על פי התוצאות שהתקבלו ממרבית המדינות, נרשמה עלייה חדה בתמיכה במפלגות הימין בגרמניה, צרפת, הולנד, אוסטריה, הונגריה, יוון, קפריסין ואיטליה. באותן מדינות[ המפלגות מובילות קו "אנטי איסלאמי" וזכו במרבית קולות הבוחרים.

המשמעות, לפחות מבחינת ישראל, היא התחזקותן של מפלגות התומכות במדיניות הישראלית, מגנות את חמאס וקוראות לפעולה תקיפה נגד תאי הטרור המוסלמי באירופה. לפי המדגמים שפורסמו אמש, יותר מרבע מהמושבים, במושב הבא של הפרלמנט באיחוד האירופי, יאוישו על-ידי מחוקקים לאומניים.

בפעם הראשונה בהיסטוריה של האיחוד האירופי צפויה לשלוט קואליציה ימנית ואנטי-איסלאמיסטית. גורם מדיני בישראל ציין כי "חברי הפרלמנט האלה אוהדים מאוד את ישראל ועשויים להצביע לטובתה".

בעקבות התוצאות, בצרפת החליט הנשיא עמנואל מקרון, שמפלגת המרכז שלו רשמה תוצאה מאכזבת, לפזר את האספה הלאומית וללכת לבחירות, במטרה לזכות מחדש באמון של הבוחרים. המנצחת הגדולה בבחירות שנערכו בצרפת לפרלמנט האירופי היא מארין לה פן, שקיבלה יותר מ-30% מהקולות של הצרפתים – כפול ממפלגת המרכז של מקרון. לה פאן, שבעבר נטען כי היא אנטישמית, מרבה מאז הטבח בעוטף עזה לתקוף את החמאס.

בגרמניה הגיעה מפלגת הימין הקיצוני "אלטרנטיבה לגרמניה" (Afd) למקום השני – אך הקדימה את המפלגה הסוציאל-דמוקרטית של הקנצלר אולף שולץ, שרשמה את התוצאה הקשה בתולדותיה. המפלגה של שולץ הפסידה קולות לימין הקיצוני ולשמרנים. שולץ אמנם תומך בישראל, אך מפלגות הימין לא נחשבות אנטישמיות, להפך.

בספרד מפלגת הימין ניצחה את מפלגתו של ראש הממשלה פדרו סאנצ'ס, מתנגד חריף לישראל, שהכיר באחרונה במדינה פלסטינית.

בפרלמנט האירופי 720 מושבים בסך הכול. עליית כוחן של מפלגות הימין תקשה על אישור של חוקים חדשים. חלק ממפלגות הימין שנציגיהן נבחרו כעת, יצאו לא אחת נגד הקו שהוביל האיחוד, שמצד אחד גינה את חמאס, אבל לחץ על ישראל להפסיק את המלחמה והזכיר לא אחת את "ההרג ההמוני בעזה". כעת, מפלגות הימין באיחוד יובילו קו של סירוב הלכיר חד צדדית במדינה פלסטינית, כפי שדרשו חלק מהמדינות החברות, ביניהן ספרד, נורבגיה, סלובניה ואירלנד.

תגיות:בחירותהאיחוד האירופי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה