חדשות בארץ

דיווח בארה"ב: הממשל מקדם עסקה ישירה מול חמאס, לשחרור חטופים ישראליים-אמריקניים

מדובר בחטופים קית' סיגל, הרש גולדברג-פולין, עומר נאוטרה, עידן אלכסנדר ושגיא דקל-חן. לא ברור מה הציעה ארה"ב בתמורה לשחרורם, ושחרור גופותיהם של שלושה אזרחים אמריקניים-ישראליים נוספים. אחת המשפחות בירכה על כך

הבית הלבן (תמונה: שאטרסטוק)הבית הלבן (תמונה: שאטרסטוק)
אא

רשת NBC האמריקנית דיווחה היום (שני) כי ממשל ביידן דן באפשרות לבצע עסקה ישירה עם חמאס, שתוביל לשחרור עידן אלכסנדר, שגיא דקל-חן, הרש גולדברג-פולין, עומר נאוטרה וקית' סיגל. חמשת החטופים מחזיקים באזרחות ישראלית ואמריקנית.

הדיווח, המצטט בעילום שם גורמים בממשל ביידן, לא מפרט מה יציע הממשל לחמאס, תמורת שחרורם של אותם חטופים. כמו כן צוין כי השיחות שינהלו מול חמאס, בתווך קטאר, לא יכללו את ישראל. בנוסף, לא דווח מה יעלה בגורל גופותיהם של שלושה אזרחים אמריקנים נוספים, שנרצחו ב-7 באוקטובר ומוחזקות בעזה.

כזכור, בעבר שיחרר חמאס שלושה אזרחים ישראליים בעלי אזרחות רוסית, כמחווה לנשיא ולדימיר פוטין. כן שוחררו אזרחי תאילנד שנחטפו מיישובי העוטף, כמחווה לאיראן שניהלה שיחות עם הממשל התאילנדי.

הדיווח בארה"ב ציין שהדיונים בממשל ביידן נערכו כשברקע השאלה אם עסקה חד-צדדית שכזו תגביר את הלחץ על ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, להסכים לעסקה כוללת, שתביא גם לסיום המלחמה. הבית הלבן טרם הגיב לדיווח.

רייצ'ל וג'ון גולדברג-פולין, הוריו של החטוף הרש, התייחסו לדיווחים: "אנו מברכים על כל משא ומתן שיוביל לחזרתם הביתה של יקירינו שנמצאים בשבי יותר משמונה חודשים. אנו מתפללים שכל משפחות החטופים יתאחדו עם יקיריהן בקרוב".

בעיתון ישראל היום דווח הערב כי ממשרד ראש הממשלה נמסר: "ישראל מברכת על כל ניסיון לשחרור חטופינו".

תגיות:ממשל ביידןעסקה לשחרור חטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה