חדשות בארץ

עדות ראשונה של החטוף שחולץ: "המחבלים התעמרו בנו, אבל היינו חזקים"

אלמוג מאיר ג'אן חולץ מדירה בעזה יחד עם שלומי זיו ואנדרי קוזלוב. ציין: "תמכנו כל הזמן אחד בשני. כשהגיעו הלוחמים לא האמנו". זיו שוחרר היום מבית החולים אל ביתו

החטופים ששוחררו (צילום: פלאש 90)החטופים ששוחררו (צילום: פלאש 90)
אא

 

"כשהכוחות הגיעו אנחנו והמחבלים ישנו, במהלך החילוץ ירו עלינו בלי סוף". כך חשף היום (שני) אלמוג מאיר ג'אן, ששוחרר בשבת מדירה ברצועת עזה על ידי כוח ימ"מ. קרובי משפחתו סיפרו לחדשות 12 כי אלמוג חש בטוב וחשף בפניהם מעט ממה שעבר עליו בשבי המחבלים.

"כל שמונת החודשים הייתי עם אנדרי קוזלוב ושלומי זיו באותו החדר. נוצר בינינו קשר חזק מאוד.  לפעמים המחבלים התעמרו בנו, אבל אנחנו נשארנו חזקים ותמכנו מאוד אחד בשני" - אמר ג'אן.

כזכור, השלושה אותרו בדירה בה הוחזקו בנוסיראת, השייכת לכתב אל ג'זירה שחוסל בחילוץ. בפעולה נהרג רפ"ק ארנון זמורה הי"ד, מפקד צוות הימ"מ.

לדברי ג'אן, לעיתים המחבלים הרשו להם לבשל לעצמם אוכל אבל תנאי השהות היו קשים. "עשינו קצת פעילות גופנית אבל לא יצאנו משם". על מה שקורה בארץ, סיפר אלמוג: "ראינו את העצרת בכיכר החטופים יום לפני יום השואה, ושם ראיתי את התמונה שלי תלויה. המחבלים עדכנו אותנו על האירועים, ידענו על ההפגנות והעצרות. בשבי ניהלתי יומן, סוג של לוח שנה שבו ספרתי את הימים, כך ידעתי שאימא מציינת את יום הולדתה". אלמוג שוחרר יממה לפני יום הולדתה של אימו.

על רגעי החילוץ הוסיף ג'אן: "לילה לפני הסתפרתי והתגלחתי. כשכוחות צה"ל הגיעו לחלץ אותנו גם אנחנו וגם המחבלים ישנו. שמענו את הכוחות ולא האמנו בהתחלה. בזמן החילוץ לא הפסיקו לירות עלינו מכל הכיוונים, וכשיצאנו נתקענו עם הרכב פעמיים וזה היה מאוד מלחיץ".

אורית מאיר, אימו של אלמוג, מסרה הצהרה לתקשורת מבית החולים שיבא בתל השומר, ואמרה: "לא הפסקתי לחייך מאז שאלמוג שלי חזר אליי. ישנתי לילה מלא, לראשונה זה שמונה חודשים. אתמול, היה לי יום הולדת והחלום שלי התגשם. משאלת יום ההולדת שלי היא שכל המשפחות ירגישו כמוני. יש 120 משפחות שלא נושמות בלי האהובים שלהן שבעזה".

בית החולים שיבא עדכן כי מצבם של החטופים שחולצו מוגדר טוב למרות שהם סובלים מבעיות תזונה. שלומי זיו שוחרר היום לביתו. ז'אן וקוזלוב צפויים להשתחרר מחר, או לכל המאוחר במוצאי החג. גם נועה ארגמני, השוהה בבית החולים איכילוב, שם מאושפזת אימה במצב קשה, צפויה לסיים את הליך הבדיקות ולהשתחרר.

תגיות:אלמוג ג'אןשחרור חטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה