חדשות בארץ

משפחות שכולות: "משתמשים בשם בנינו במיצגי מחאה נגד הממשלה"

הורים שכולים נחשפו למיצג שהוצג על ידי ארגון "אימהות בחזית" שהציג את שמות הנופלים, בלי היתר מראש מההורים שבניהם נפלו בלחימה. המיצג הוצב כמחאה נגד הממשלה, בכניסה לביתו של השר ניר ברקת

המיצג (צילום: ארגון "אימהות בחזית")המיצג (צילום: ארגון "אימהות בחזית")
אא

בלי להזהיר מראש ובלי לקבל היתר, ארגון "אימהות בחזית" השתמשו היום (שני) בשמות הנופלים במלחמת "חרבות ברזל", במיצג מחאה פוליטי שהוצב מול ביתו של השר ניר ברקת. בשבוע שעבר הוצג המיצג, שקורא לשרים להצביע בעד גיוס חרדים, גם מול ביתו של שר הביטחון יואב גלנט.

המיצג, והעובדה שנעשה שימוש בשם הנופלים, עורר כעס אצל הורים שכולים שטוענים כי השימוש בשם ילדיהם נעשה "בלי ההגינות הבסיסית בלבקש את הסכמתם". האם השכולה עפרה לקס, שבנה נווה נפל בקרבות, פרסמה פוסט והגיבה בחריפות לשימוש בשמות הנופלים למטרות פוליטיות. לקס כתבה: "אני רוצה לדעת אם הבן שלי רשום שם, ואם כן, מי קיבלה את האישור שלי לכך?". בדיקה העלתה כי אכן שמו של הבן נכלל במיצג.

כך גם עשתה צורית פנגשטיין, שבנה נפל בקרבות בעזה: "המחאה נגד הממשלה משתמשת בשמות נופלים בלי לקבל את רשות המשפחות" - ציינה. אלעד פניגשטיין, אבל של מעוז הי"ד פנה לארגון אימהות בחזית ודרש: "אנא מכן, הסירו את שמו של בננו מעוז מהרשימות שלכם".

חגי לובר, שבנו יהונתן נפל במלחמה בעזה, זעם על החלטה של ראשי המחאה נגד הממשלה להשתמש בשמות ותמונות הנופלים בלי רשות: "אנשים שטוענים שהם באים להתמודד עם אטימות של החרדים שהם לא רוצים להתגייס, הם אטומים כלפיי כלפי הכאב שלי. הם משתמשים בשם של הבן שלי ללא רשותי. אין לכם לב? לא אכפת לכם מהכאב שלי?".

תושב העוטף, יהונתן ורנר, הגיב לפוסט של אחת האימהות וכתב: "הקטע הזה שארגונים עושים מה שבראש שלהם עם שמות של נופלים זה לא חדש, וזה מכוער ומבזה. החלוצים לחרפה הזו היו אחים לנשק. עכשיו גם זה. איזה צער. איזה חוסר התחשבות. איזה אנשים שפלים".

תגיות:הורים שכוליםאימהות בחזית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה