חדשות בארץ

חמאס דורש את סיום המלחמה ותולה תקווה במועצת הביטחון; בלינקן נחת בישראל

ארגון הטרור פרסם הצהרה לפיה "כל הסכם עם ישראל חייב לכלול הפסקת אש לצמיתות ונסיגה מלאה של צה"ל מהרצועה". מועצת הביטחון תצביע הערב על הצעת החלטה אותה יזמו האמריקנים

נתניהו ובלינקן, היום (צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ)נתניהו ובלינקן, היום (צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ)
אא

ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, נפגש היום (שני) בדוחא בירת קטאר עם מזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי, זיאד נחאלה. מחמאס נמסר כי "המשלחות דנו בכל ההתפתחויות הפוליטיות ובשדה הקרב, בדגש על אלו שקשורות למלחמה בעזה". בתום הפגישה מסרו השניים כי "כל הסכם עם ישראל חייב לכלול הפסקת מלחמה לצמיתות ונסיגה ישראלית מלאה מעזה".

בחמאס תולים תקוות במועצת הביטחון של האו"ם שהלילה תערוך דיון, ויתכן בסיומו תערך גם הצבעה, על ההצעה של ממשל ביידן לקרוא לסיום המלחמה בעזה. ההצעה כוללת דרישה מהחמאס לשחרר את החטופים הישראליים, וכן דרישה משני הצדדים לחתום על ההסכם שהוצע.

התקשורת הערבית ציינה כי חמאס "ישמח" לראות שמועצת הביטחון תדרוש את סיום המלחמה, מאחר והצעד מהווה אמצעי לחץ על ישראל, שכמדינה חייבת לכבד את החלטת האו"ם. הצעד, אמרו גורמים בחמאס, "משרת את האינטרס של הארגון".

ישראל הודיעה לממשל האמריקני שהנוסח הנוכחי של ההצעה לא משקף את מתווה העסקה הישראלי. בנוסח שהופץ נכתב שישראל הסכימה שבתמורה להחזרת כל החטופים המלחמה תסתיים, וכוחות צה"ל ייסוגו לחלוטין מהרצועה. בישראל מדגישים כי ההסכמה לסיום המלחמה הייתה רק בתנאי שחמאס לא יהיה עוד הכוח השולט בעזה, וטוענים שלא הסכימו למה שנכתב בנוסח שיעלה במועצת הביטחון.

בינתיים, מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, נחת בישראל כחלק מביקורו במזרח התיכון. הוא ניפגש הערב עם ראש הממשלה בנימין נתניהו וחזר על הדרישה האמריקנית: "חתימה על ההסכם עם חמאס". בלינקן ישוחח בהמשך גם עם שר הביטחון יואב גלנט ומחר ייפגש עם חברי האופוזיציה, בני גנץ ויאיר לפיד.

עם נחיתתו אמר בלינקן כי "חמאס הוא המכשול בפני הפסקת אש ויש ללחוץ על חמאס להסכים לעסקה". מנגד, בחמאס האשימו את בלינקן בכך שהוא מוטה לטובת ישראל, ואמרו כי הוא מהווה מכשול לעסקה עתידית בין הצדדים.

בפגישה בין נתניהו למזכיר המדינה האמריקני השתתפו השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר, ראש המל"ל צחי הנגבי ויועץ מזכיר המדינה דרק קולט.

לאחר פגישה זו, התקיימה פגישה מורחבת בה השתתפו בנוסף מהצד הישראלי: ראש הסגל צחי ברוורמן, המזכיר הצבאי אלוף רומן גופמן, היועץ המדיני אופיר פלק ומתאם השבוים והנעדרים, גל הירש.

מהצד האמריקאי השתתפו עוזרת מזכיר המדינה לנושאי המזרח התיכון, ברברה ליף, השליחה המיוחדת לנושאים הומניטריים, ליסה גרנדה וסגנית שגריר ארה"ב בישראל סטפני האלט.

תגיות:איסמעיל הנייהמועצת הביטחון של האו"םאנתוני בלינקן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה