חדשות בארץ

כ-19 אלף רקטות נורו לעבר ישראל מתחילת המלחמה

חיזבאללה הצליח להפיל היום כטב"ם מתקדם של צה"ל בשמי לבנון ובמקביל נמשכים השיגורים אל היישובים לכל אורך הגבול הצפוני. בצה"ל נערכים להתרחבות השיגורים

כיפת ברזל (צילום: דובר צה"ל)כיפת ברזל (צילום: דובר צה"ל)
אא

צה"ל אישר כי חיזבאללה הצליח להפיל בצהריים (שני), בפעם השלישית בחודשים האחרונים, כטב"ם מתקדם של חיל האוויר, שחג בשמי דרום לבנון. מנגד, הצבא ציין כי ירי הנ"מ המתמשך מצד מחבלי החיזבאללה אל מטוסי הקרב, לא הביא לפגיעה או סיכון של מטוסי חיל האוויר.

חיזבאללה ממשיך לשגר רקטות וכטב"מים אל יישובי הצפון. היום נגרמו נזקים למבנים במספר ישובים, אזרח שיראלי נפצע קל בצומת כברי מהתפוצצות כטב"ם. כמו כן, פרצו שריפות באזור צפת כתוצאה מנפילת רקטות. חמשיה בני אדם נפצעו קל משאיפת עשן.

צה"ל התייחס היום שוב, כפי שעשה לפני כשבוע וחצי, לעובדה שמערך ההגנה אווירית תיגבר כוחותיו בצפון הארץ. על פי צה"ל, "מערך ההגנה נמצא בכוננות מיידית 24/7, בפריסה מלאה בכלל קצוות הארץ ומהווה גורם מרכזי בהתמודדות אל מול האיומים האוויריים "המורכבים והמגוונים" - מכלי טיס טקטיים ועד רקטות, טילי קרקע-קרקע וטילי שיוט מכלל הזירות".

דובר צה"ל הוסיף כי במהלך המלחמה, כלל מערכות הנשק של המערך פעלו ויירטו איומים שונים. מתחילת המלחמה יורטו יותר מ- 150 כלי טיס ששוגרו אל עבר מדינת ישראל על ידי לוחמי ההגנה האווירית. על פי הנתונים שנאספו, כ-19 אלף רקטות שוגרו אל מדינת ישראל מאז תחילת המלחמה, מכלל הזירות: דרום, צפון ומזרח.

כזכור, לפני שבועיים הודיע צה"ל כי במהלך החודש האחרון נפתח גדוד חדש במערך ההגנה האווירית, גדוד 139. הגדוד יפעיל את מערכת הנשק "כיפת ברזל". על פי צה"ל, הקמת הגדוד תאפשר הגדלת הערכות הסוללות ומעטפת הגנה רחבה.

תגיות:כיפת ברזלגבול הצפוןהפלת כטב"ם צה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה