חדשות בארץ

סיכום חדשות החג: ישראל חיסלה בכיר בחיזבאללה, שיא של 200 שיגורים לצפון

סאמי טאלב עבדאללה, בכיר בארגון חיזבאללה, חוסל הלילה בפעילות של חיל האוויר. בתגובה הגיב ארגון הטרור במטחים בלתי פוסקים לעבר ערי הצפון

אא

* צה"ל אישר היום (רביעי) כי בכיר חיזבאללה, סאמי טאלב עבדאללה, חוסל הלילה בפעילות של חיל האוויר. מדובר במפקד הבכיר ביותר בארגון שחוסל מתחילת המלחמה.

טאלב, בן 55, היה פעיל מרכזי ביותר בארגון. במלחמת לבנון השנייה היה מח"ט גזרת בינת ג'ביל, וניהל את הלחימה והקרבות שם מול כוחות גולני. הוא הוביל את הפיגועים ההתקפיים של יחידת נאצר במהלך חודשי המלחמה האחרונים - הירי לקריית שמונה, אצבע הגליל ויישובי רמת הגולן במהלך כל המלחמה, כולל השריפות ברכס רמים.

יחידת נאצר שעמד בראשה אחראית על הירי לכל אזור הר דב, קריית שמונה ואצבע הגליל. בצה"ל אומרים כי העריכו לפני החיסול שיהיה ירי נרחב לצפון, ונערכים גם כעת להמשך הירי של חיזבאללה - אך עם זאת לא מעריכים שנראה הרחבה של טווחי הירי לחיפה או למרכז הארץ.

טאלב חוסל בפעולה מדויקת שכוונה למפקדה של חיזבאללה במרחב ג'וויה, ממנה ניהל הארגון את התקיפות מדרום-מזרח לבנון לעבר שטח ישראל. התקיפה בוצעה שעות לאחר שפיקד על הירי לעבר הגליל, בערב חג שבועות. יחד איתו חוסלו 3 מחבלים נוספים מארגון הטרור.

* חיזבאללה הגיב במטחים בלתי פוסקים ושיגר מעל 200 רקטות לעבר ערי הצפון. אזעקות נשמעו במהלך החג בטבריה, ובאזור הכינרת, בצפת ובכל רחבי הגליל. עד כה דווח על מספר שריפות ופגיעה ישירה במבנה בסאסא. בחסדי שמים אין נפגעים בנפש.

* חמאס דחה היום את המתווה הישראלי לעסקת חטופים. גורמי ביטחון במצרים אומרים, כי תנועת חמאס מבקשת ערבויות כתובות מארצות הברית בנוגע להפסקה מלאה של האש ולנסיגת כוחות צה"ל מרצועת עזה כתנאי לחתימה על ההצעה האמריקנית להפסקת אש.

סוכנות רויטרס דיווחה כי הנהגת חמאס סבורה שאין הצעה הנוכחית ערבויות ברורות בנוגע למעבר מהשלב הראשון של התכנית, הכולל הפסקת אש ל-6 שבועות ושחרור מספר חטופים לשלב השני שבו תוחל הפסקת אש קבועה וכוחות צה"ל ייסוגו מרצועת עזה.

* ראש הממשלה בנימין נתניהו מקיים הערב הערכת מצב ביטחונית לאור ההסלמה בצפון. מלשכת נתניהו נמסר כי הערכת המצב תעסוק גם ב"תשובתו השלילית של חמאס בנושא שחרור החטופים".

תגיות:חמאסחיזבאללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה