חדשות בארץ

הוריו של אנדריי שחזר מהשבי: "האמונה החזיקה אותו"

מיכאל ויבגניה קוזלוב סיפרו מה עבר על בנם בשבי חמאס: "התעללו בו נפשית, לא רק פיזית. לקחו מהם כל אופציה לבחירה, כל חופש שהיה להם. הם קיבלו עונשים מוזרים על כל דבר שעשו"

(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)
אא

מספר ימים אחרי חילוצו מעזה, אנדריי קוזלוב שוחח עם משפחתו וסיפר להם מה עבר עליו במהלך שמונת החודשים בשבי חמאס. הוריו, מיכאל ויבגניה, סיפרו לאתר וואלה על התנאים הקשים וההתעללות שעבר בנם.

"אנדריי משתף ומדבר הרבה. הוא חוזר ואומר שהתעללו בו נפשית, לא רק פיזית", סיפרו. "לקחו מהם כל אופציה לבחירה, כל חופש שהיה להם. הם קיבלו עונשים מוזרים על כל דבר שעשו. לא משנה מה, מבחינת השובים אי אפשר היה להתנהג 'נכון' ולהיות בסדר. הוא אמר לנו 'התעללו בנו, אמרו שאף אחד לא רוצה אותנו, שישראל לא רוצה להחזיר אותנו ושכחה מאיתנו. שאימא שלי בטיול ביוון ולא אכפת לה. שהמשפחות התקדמו הלאה וצה"ל רוצה להרוג אותנו'".

"הוא עבר בעיקר הרבה לוחמה פסיכולוגית", הוסיפו השניים. "ניסו לדכא אותו, להגיד לו שלא נלחמים עליו. הם אמרו: 'לאף אחד לא אכפת ממך וכולם עזבו אותך. הנה, תראו למה לוקח לצבא כל כך הרבה זמן לשחרר אתכם, הוא לא נלחם עליכם, הוא רוצה שתמותו. זה יעזור להם כי אז יפתור את הבעיה שלהם'".

"הייתה גם התעללות פיזית. הם קיבלו כל מיני עונשים. פעם אחת כיסו אותו בשש שמיכות בשיא החום למשך זמן רב כעונש שלא ביקש אישור לצאת מהשירותים. לא אפשרו לו לזוז. על כל דבר היה צריך לבקש אישור. קשרו להם בחודשיים האלה את הידיים והרגליים מאחור. עדיין יש לו סימנים מהקשירות על הידיים. אחרי זה העבירו להם את הידיים לקשירה מלפנים והוא הרגיש שהוא זכה למעט חופש. אלו הדברים הקטנים שהחזיקו אותו בחיים.

'לא היה להם יותר מדי. הוא חי על שישה תמרים ביום. לפעמים הייתה חצי פיתה וקצת לאבנה אבל אוכל של ממש לא היה. אחד הדברים הנוראיים ששמענו ממנו זה שיש דברים שלא יוכל לספר אף פעם כי הוא לא רוצה לדבר עליהם גם עם ההורים".

"הדבר הראשון שאנדריי אמר לי היה 'אימא, אני ניצלתי. אימא ניצלתי, ניצלתי פעמיים. לא רציתי להיפרד מכם, בגלל שידעתי שאחזור", סיכמה אימו. "הוא אמר שהוא התאמן שם כל הזמן כדי שיהיו לו כוחות ולא ייכנס לדיכאון. הופתעתי לראות אותו עם הרבה כוחות ואנרגיה, חשבתי שאחרי שמונה חודשים יהיה אחרת. ראיתי בן אדם חזק עם אנרגיות ומאוד שמחתי כי פחדתי לקבל מישהו אחר. האמונה החזיקה אותו".

תגיות:עזהחמאסהחטופיםפסיכולוגיתאנדריי קוזלוב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה