בריאות ותזונה

"בהיריון את אוכלת בשביל שניים" – האם המשפט הזה נכון?

מחקר חדש בדק כמה קלוריות אשה צריכה לצרוך בהיריון ומצא כי היא חייבת לאכול יותר – כל הפרטים בפנים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

פעמים רבות בוודאי שמעתן את המשפט "בהיריון את אוכלת בשביל שניים, פעם אחת כי את צריכה לאכול ופעם שנייה בשביל העובר" – אך האם המשפט הזה מדויק?

מחקר חדש חושף כי היריון דורש תוספת של כמעט 50 אלף קלוריות בסך הכל – כך לפני לפי חוקרי האוניברסיטה הגדולה ביותר באוסטרליה, אוניברסיטת מונש. הכמות הזו שוות ערך לכ-200 חטיפי שוקולד המכילים כ-250 קלוריות, כל אחד.

אחד החוקרים סיפר בריאיון לאתר CNN כי "בעוד שרוב הנשים כנראה חוו את הדרישות האנרגטיות הגבוהות הנובעות מהיריון של תינוק, העבודה שלנו מייחסת ערכים מפורשים לעלויות הללו על פני מגוון רחב של מינים - מחרקים ועד לטאות וכל בבני אדם. מצאנו שסך האנרגיה שנדרש כדי להתרבות הוא הרבה יותר משמעותי ממה שנחשב בעבר. עיקר האנרגיה הנוספת שאישה בהיריון זקוקה לו הולכת לפיתוח ונשיאת העובר".

אחד ממחברי המחקר הוסיף: "רוב האנרגיה שיונקים מכניסים לרבייה 'מתבשלת' כחום מטבולי, רק 10% מגיעים לתינוק האמיתי. כאשר מביאים בחשבון גם את ההנקה וגם את העומסים המטבוליים, התינוק עצמו מייצג פחות מ-5% מסך ההשקעה הקלורית ברבייה".

לפי המחקר, נשים צרכו פחות קלוריות בשלב הראשון של ההיריון והרבה יותר בשלבים המאוחרים שלו. לאחר חישוב יומי, יוצא כי אשה זקוקה ל-182 קלוריות נוספות מדי יום, במהלך ההיריון שלה - שווה ערך לחטיף ממוצע או לארוחה קלה.

הדיאטנית נטלי מוקארי אמרה כי ההמלצות משתנות בשליש השני של ההיריון. "ברגע שאת מגיעה לטרימסטר השני, את צריכה בערך 350 קלוריות נוספות ביום, בשליש השלישי את כבר צריכה 450 קלוריות נוספות", היא טוענת.

לפי החוקרים, הנקה אחרי ההיריון גורמת לכך שהאשה צריכה לצבור אוכל בכמות מוגברת, בערך 450 עד 500 קלוריות. בדרך כלל מדובר בארוחה קלה ממוצעת. לדבריהם, הסיבה שבגללה יש לצרוך עוד קלוריות בהיריון היא ש"הגוף שלך בהילוך יתר. חילוף החומרים שלך עובד קשה כדי לבנות עוד אדם".

תגיות:היריוןתזונה נכונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה