חדשות בארץ

הפסיכולוגית שטיפלה בחטופים שחזרו: "הם חיו בחוסר ודאות, בפחד"

ד"ר ג'ני סינה סיפרה: "באופן מפתיע, הם במצב נפשי ופיזי טוב יחסית. הם היו באדרנלין גבוה, שמחה והתרגשות, אבל אנחנו לא תמיד יודעים מה קורה הלאה אחרי שההתרגשות יורדת"

(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)(צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)
אא

נועה ארגמני, אלמוג מאיר, אנדרי קוזלוב ושלומי זיו – ארבעת החטופים שחזרו לאחרונה מעזה – הופנו לטיפול פסיכולוגי על מנת לטפל בפצעים הנפשיים שטרם הגלידו.

ד"ר ג'ני סינה, חברה בצוות הפסיכולוגים שמטפל בשבים, סיפרה ל"ישראל היום" על מצבם של החטופים ועל השיחות הראשונות איתם.

"לקראת הגעת השבים בעסקאות קודמות, עשינו הכנות בעזרת שחקנים - וכשהקריאה לטפל הגיעה הרגשנו מוכנים. הובלת הטיפול בשבים נעשית על ידי אנשי בריאות הנפש. אנחנו קובעים את הטון ומכתיבים מתי הזמן המתאים לעבור בדיקה או טיפול רפואי", הסבירה. "באופן מפתיע, הם במצב נפשי ופיזי טוב יחסית. הם היו באדרנלין גבוה, שמחה והתרגשות, אבל אנחנו לא תמיד יודעים מה קורה הלאה אחרי שההתרגשות יורדת".

"הם עברו תקופה ארוכה של חיים בחוסר ודאות, בפחד, בלי שיש להם את התנאים להתקיים", הוסיפה ד"ר סינה. "הם היו חשופים לתקשורת וראו שנלחמים עליהם וזה מאוד עזר להם. היה לחלקם גם אחד את השני".

"כדי לשמור על תקווה הם השתמשו גם בטכניקות של כתיבה, מחשבה, טקסים כמו ימי הולדת או תאריכים חשובים. זה עזר להם להתמודד. באופן כללי, אנחנו רואים אצלם חוסן נפשי עצום. הרוח האנושית מנצחת בימים כאלה", סיכמה הפסיכולוגית.

תגיות:נועה ארגמניאנדריי קוזלובארבעת החטופיםאלמוג מאירשלומי זיו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה