עובדות שלא ידעתם

המיתוס נשבר: האם חתול באמת נוחת תמיד על הרגליים?

עד היום חשבתם שחתולים תמיד נוחתים על ארבע? מומחית בתחום טוענת: "לא כל נפילה מסתיימת יפה, זה מיתוס"

אא

כמה פעמים יצא לכם לומר על אדם מסוים שהוא "נוחת תמיד על הרגליים" כדי לתאר אותו כמי שיודע לצאת ממצב מסובך? הביטוי הזה שגור בפיהם של רבים, ויש לכך סיבה טובה: עד היום היינו בטוחים שחתולים נופלים תמיד כשהם עם הרגליים עד הקרקע – אבל האם זה נכון?

אורלי זכאי, מומחית התנהגות חתולים מחברת ביופט, אמרה ל"ישראל היום" כי הסיבה שהחתולים עושים זאת לא נובעת מיכולת מיוחדת, אלא בשל מבנה גוף שמאפשר להם לנחות רק על מקום אחד: "לא כל נפילה מסתיימת יפה, מדובר במיתוס. בשנת 1987 ערכו בארצות הברית מחקר שבדק את נפילותיהם של 132 חתולים, שטופלו בהמשך אצל וטרינרים. התברר כי במקרים רבים, החתולים לא יוצאים בשלום מנחיתות – וככל שגובה הנפילה רב יותר, כך החתול נפגע יותר, גם אם הוא מסתובב ונופל על רגליו".

לדברי זכאי, חוקרים שחקרו את צורת הנפילה של החתולים גילו כי כבר בגיל שבעה שבועות, יש אצלם תכונה שנקראת "רפלקס ההתיישרות". היא ציינה, כי "היכולת הזו מתעצמת גם בשל העובדה שלחתולים יש עמוד שדרה גמיש מאוד, ללא עצם הבריח. בזמן נפילה, הגמישות הזו מאפשרת לחתול לסובב את עצמו. הוא מתחיל קודם כל בלסובב את הראש לכיוון הנכון, ומיד אחר כך את הרגליים חזרה לכיוון הקרקע".

זכאי הוסיפה יכולת זו מאפשרת לחתולים להתמודד עם הקביעה לפיה בנפילה, כמו בתנועות אחרות, יש צורך להפעיל אנרגיה כדי לשנות כיוון או להאט אותה. "החתול יודע להפעיל את עצמו כך שהוא יסתובב במהלך הנפילה, וגם העצמות הקלות שלו מסייעות לו ליפול ברכות על הקרקע", סיכמה. "לפעמים החתול לא מצליח להסתובב, וגם כשהוא מצליח ונוחת על ארבע – הוא עדיין עלול להיפצע מהנחיתה".

תגיות:חתולמחקרנוחת על ארבענוחת על הרגליים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה