דיכאון וחרדות

חווים חרדה? פתחו את המקפיא וכך תוכלו לעצור אותה

סרטון ויראלי שפורסם בטיקטוק מדגים כיצד מנתח לב מארה"ב "עוצר" חרדה. לדבריו, הוא מצליח לגרום לשינוי במערכת העצבים והגוף יכול לחזור לעצמו בפעולה אחת פשוטה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מי שחווה בעברו התקף חרדה יודע כמה התחושה הזאת קשה. לא מעט אנשים בישראל דיווחו כי מאז הטבח שביצע חמאס ביישובי הדרום הם חוו התקף כזה. התסמינים ברורים: מדובר בהתקף נקודתי וקצר המלווה בתחושות פחד, אי נוחות ולעיתים גם בכאב פיזי: רעד, הזיה, כאבים בחזה וקשיי נשימה.

במהלך הימים האחרונים הופץ בטיקטוק סרטון בו מופיע ד"ר ג'רמי לונדון, מנתח לב אמריקאי, שדיווח כי יש טכניקה פשוטה שיכולה לעצור התקף חרדה. לדבריו, שקית קרח יכולה לעשות היטב את העבודה.

"אם אתם באמצע התקף, מלאו שקית עם קרח והניחו על החלק האחורי של הצוואר או על הגב התחתון", הוא מסביר בסרטון שהפך ויראלי. "אם אין ברשותכם שקית קרח, עשו מקלחת קרה, ואם גם זה לא אפשרי השתמשו בברז הכיור, תטבלו את הפנים במים קרים, או הרטיבו מעט את הגב במים".

לונדון מדגיש שהדבר החשוב ביותר הוא לשים משהו קר. ומה קורה אם הדבר מתרחש בעת נהיגה? "עצרו בצד, היכנסו לאחת מחנויות הנוחות בתחנות הדלק, מלאו כוס גדולה של קרח והכניסו את היד שלכם לתוכה". לדבריו, זה מה שיעצור את אפקט הפחד או החרדה משום שהתהליך הזה "מזעזע את מערכת העצבים" וכך הגוף חוזר לעצמו. "אם אתם, או מישהו שקרוב אליכם, סובלים מהתקפי חרדה - ודאו שיש בידם את הכלי הזה. זה פשוט, זה בטוח ואפקטיבי".

הסרטון של לונדון צבר אלפי צפיות ועשרות אלפי שיתופים, אבל חלק מהמגיבים טענו כי ההצעה אינה פרקטי שכן לרוב אין לידם קרח. אחרים טענו כי קרח לא יעזור להם, משום שההתקף כולל תסמינים נוספים שלא ניתנים לפתרון.

תגיות:קרחחרדהויראלי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה