חדשות בארץ

בלינקן: "אם חמאס ימשיך לומר לא, הם ממשיכים במלחמה בה החלו"

מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, הטיל את האחריות על חמאס לאי ביצוע עסקה שתוביל לשחרור חטופים. ארגון הטרור הגיב: "מוכנים למשא ומתן, אבל תמורת נסיגה מלאה וסיום המלחמה"

בלינקן (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)בלינקן (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)
אא

מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, יישר לכאורה קו עם ישראל, והטיל היום (חמישי) על חמאס את האחריות לאי ביצוע עסקה שתוביל לשחרור חטופים. בהצהרה שפרסם בקטאר, בתום שיחה עם ראש הממשלה המקומי, מוחמד אל ת'אני, אמר בלינקן כי "חמאס הכניס שינויים בעסקה שעל הפרק, שזהה למעשה לזו שהסכים לה בעבר. הוא היה יכול לומר מילה אחת – כן. ישראל הסכימה להצעה, חמאס לא. אם חמאס ימשיך לומר לא, זה יהיה ברור לעולם שהם החליטו להמשיך במלחמה שבה הם החלו".

בלינקן אישר כי חמאס ממשיך בהתעקשות לקבל ערבויות אמריקניות לסיום המלחמה, ונסיגה מלאה של צה"ל מהרצועה, כתנאי לקיום המשא ומתן.

עם זאת, הוא קרא להמשיך בשיחות: "אפשר לגשר על הפערים. עם חלק מהשינויים ניתן לעבוד, עם אחרים לא. חלק מהשינויים שחמאס הציע הם מעבר למה שבעבר הוא הסכים להם. הוא היה יכול להגיד כן, אבל חיכה שבועיים ואז הציע עוד שינויים. חמאס לא יכול ולא יתאפשר לו להחליט על עתיד האזור".

לסיום אמר מזכיר המדינה: "בנקודה מסוימת במשא ומתן מגיעים לנקודה שבה - אם צד אחד ממשיך לשנות את הדרישות שלו ולהעלות דרישות על מה שכבר הסכים - אתה צריך לתהות אם הוא מגיע עם כוונות טובות או לא".

בכיר חמאס אוסאמה חמדאן הגיב לדברי בלינקן בריאיון לערוץ הקטארי "אל-ערבי", ואמר כי "בלינקן אישר שהוא חלק מהבעיה ולא חלק מהפתרון. אמרנו למתווכים שמי שדוחה את ההצעות הוא הצד הישראלי. הממשל האמריקני מתחמק מכל התחייבות להצעה להפסקת אש קבועה".

היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ייק סאליבן, אמר היום כי ישראל עומדת מאחורי ההצעה להפסקת אש ברצועת עזה. לדבריו, המטרה כעת היא לגשר על הפערים עם חמאס ולהשיג עסקה בקרוב. סאליבן הוסיף כי "העולם צריך לעודד את ארגון הטרור להסכים להצעה ולמנוע קיפאון במשא ומתן".

תגיות:אנתוני בלינקןעסקה לשחרור חטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה