חדשות בארץ

הצעה מוכנה לחקיקה: יתאפשר לגזור מאסר על מחבלים בני פחות מ-14

ועדת החוקה סיימה להכין את הצעת החוק והיא תעלה בקרוב לאישור מליאת הכנסת. החוק מתייחס למחבלים בגילאי 14-12, שייגזר עליהם מאסר בגין עבירות המתה בנסיבות טרור. הם ישהו במעון נעול עד שיועברו בגיל 14 למאסר

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ועדת החוקה סיימה היום (חמישי) את הקראת סעיפי הצעת התיקון לחוק הנוער שיאפשר להטיל מאסר על מחבלים בני 12-14 שיורשעו בעבירות המתה על רקע טרור. בקרוב תעלה הצעת החוק לאישור מליאת הכנסת.

לפי ההצעה, בעבירות רצח, הריגה וניסיון רצח, בית משפט יהיה רשאי לצוות שקטין שטרם מלאו לו 14 שנים, ביום מתן גזר הדין, יוחזק תחילה במעון נעול, וכי המשך נשיאת עונשו תעשה במאסר לאחר שימלאו לו 14 שנים לפחות. החוק החדש מגדיר ומחדד את עבירות ההמתה או ניסיון ההמתה שהן מעשה טרור, או שנעברו במסגרת ארגון טרור. עד היום קשה היה לשלוח למאסר קטין מתחת לגיל 14 והוא הועבר למעון ולאחר מכן נשקלה אפשרות שלחררו. החוק הישן כלל גם מחבלים קטינים.

עוד נקבע בהוראת השעה כי במקרה כזה יתקיים דיון מעקב לקראת תום תקופת ההחזקה במעון הנעול לפני העברתו של הקטין למאסר. בדיון רשאי בית המשפט, לאחר שיוגשו לו תסקיר קצין מבחן וחוות דעתו של הממונה על המעונות, ולאחר ששקל את השיקולים של נסיבות המקרה, השפעת המאסר, גיל הקטין בעת ביצוע העבירה ונסיבותיו האישיות, להורות על דחיית מועד העברתו של הקטין למאסר, קיצור תקופת המאסר שקבע או ביטול תקופת המאסר. עוד נקבע כי כל עוד הקטין מוחזק במעון הנעול, רשאי בית המשפט להורות על קיום דיוני מעקב נוספים. 

יו"ר הוועדה ח"כ שמחה רוטמן: "אני לא מאמין בשיקום בחברה שקוראת כיכר על שמו של המחבל ומכנה אותו גיבור וכשהוא משתחרר פותחים מסיבות ברחוב. המילה שיקום מקבלת משקל כמעט אפסי וזה אירוע סופר משונה. בקטין רגיל נכון וטוב שמשקיעים בשיקום. כל זמן שאנחנו מתייחסים באותה מסגרת גם לטרור, אנחנו מזהמים את ההליך הפלילי. יש זליגה ולכן, רק אם נייצר ערכאות שונות לטרור עם מתחמי ענישה ופסיקה שונים, הזליגה תיעצר".

תגיות:מחבלים קטיניםחוק הנעור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה