חדשות בארץ

הולנד: יליד ישראל ימונה לתפקיד סגן ראש הממשלה

גידי מרקוסזוור, ממפלגת החירות של חרט וילדרס, ישמש גם שר ההגירה ומבקשי המקלט. לצד ראש הממשלה החדש, דיק סכוף, מדובר בממשלה פרו ישראלית

גידי מרקוסזוור (צילום: דוברות הפרלמנט ההולנדי)גידי מרקוסזוור (צילום: דוברות הפרלמנט ההולנדי)
אא

ראש ממשלת הולנד החדש, דיק סכוף, הודיע (חמישי) כי בתפקיד סגנו ישמש הפוליטיקאי ההולנדי-ישראלי גידי מרקוסזוור. על פי הדיווח באתר החדשות ההולנדי "נוס", מרקוסזוור, יליד ישראל, ישמש במקביל גם כשר לענייני הגירה ומבקשי מקלט. המינוי זכה לתמיכה של מנהיג המפלגה, חרט וילדרס, שיהיה ציר בפרלמנט אך ביקש שלא להתמנות לתפקיד ראש הממשלה. וילדרס הוא פרו ישראלי, מתנגד לחמאס ומוביל קו של מניעת הגירה המונית של מוסלמים להולנד.

מרקוסזוור בן ה-46, חבר הפרלמנט ההולנדי, נולד בתל אביב למשפחה הולנדית ששהתה אותה עת בישראל. טרם הבחרו לפרלמנט שימש בין היתר כאיש הקשר של מפלגת הליכוד בהולנד. לאחר שנים בהולנד חזר להתגורר בישראל למספר שנים וסיים לימודיו באוניברסיטה העברית.

בשנת 2018 התפרסם כי מרקוסזוור נחשד על ידי שירותי הביטחון ההולנדיים בקשרים עם ארגון ביון זר. על פי פרסומים שונים במדינה, החשד היה כי הפוליטיקאי קיים קשר רציף עם המוסד הישראלי, אך לא ננקטו נגדו כל צעדים והחקירה הסתיימה בלא תוצאות.

מרקוסזוור ביקר בשומרון, והוא שומר על קשרים חמים עם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן. הקשרים בין השניים נוצרו במסגרת פעילות יחידת קשרי החוץ של המועצה האזורית, הפועלת בשנים האחרונות במבצע להסברת המציאות האמיתית בישראל ובמיוחד בשומרון, ופועלת ליצירת חיבורים וקשרים עם מנהיגים ברחבי בעולם.

בסיור עומק שקיים בשומרון אמר מרקוסזאואר: "לכבוד היה לי לסייר בשומרון ולהיפגש עם יוסי דגן ראש המועצה. זה היה מעניין לראות שהגבולות של ישראל ללא השומרון, כל כך צרים, חשוב למדינת ישראל לבנות ולהרחיב את הנוכחות שלה באזור השומרון. ראיתי חברות מצליחות במיוחד, שגם מייצאות נגד הרצון של תנועות ה-BDS הנוראיות, שכולנו צריכים להילחם בהן. ה-BDS היא תנועה נוראית ואנטישמית".

דיק סכוף (67), מנכ"ל משרד המשפטים וביטחון הפנים ההולנדי, שמונה לראש ממשלתה החדש של הולנד, מחליף בתפקיד את מרק רוטה, שיכהן כראש ממשלת מעבר מאז הפסיד בבחירות לפני חמישה חודשים. ראש הממשלה החדש נתמך על ידי מרבית המפלגות בפרלמנט ההולנדי, ובראשן מפלגתו של חירט וילדרס, שזכה בבחירות שהתקיימו לאחרונה בהולנד. וילדרס, תומך נלהב של ישראל, בחר שלא לכהן בתפקיד ויישאר חבר הפרלמנט.

ראש הממשלה החדש התבטא באחרונה נגד ההגירה הגדולה של מוסלמים לאירופה, וכיאה למי ששימש בין היתר כאחראי על גיוס אנשי ביון למערכת הביטחון ההולנדית, הוא אף העלה את חששו מכניסת מחבלים איסלאמיים למדינה. 

תגיות:גידי מרקוזוורסגן ראש ממשלת הולנד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה