חדשות בארץ

לא מפחד: המנהיג הלבנוני שמאיים על חיזבאללה

כמיל שמעון, ממנהיגי הנוצרים, נכדו של הנשיא לשעבר, הצהיר כי החיזבאללה הוא זה שפתח במלחמה ועליו לפצות את תושבי דרום לבנון. הגיב לאיום חיזבאללה לשלוט בנוצרים: "יש לנו 20 אלף חמושים שיעמדו מולם"

תקיפות צה"ל בדרום לבנון (צילום: Ayal Margolin/Flash90)תקיפות צה"ל בדרום לבנון (צילום: Ayal Margolin/Flash90)
אא

כמיל שמעון, חבר פרלמנט לבנוני, ממנהיגי הנוצרים המארוניים, צוטט היום (חמישי) בתקשורת בארצו מאיים על חיזבאללה. בריאיון לערוץ 'אל משהד' במדינתו אמר שמעון: "חיזבאללה היא מפלגה איראנית בלבנון. החיזבאללה הוא שהחליט לפתוח במלחמה נגד ישראל, ולכן עליו לפצות את תושבי דרום לבנון".

שמעון הוא נכדו של כמיל נמיר שמעון המנוח, מי ששימש בעבר ראש המחנה הנוצרי, נשיא לבנון ושיתף פעולה עם אנשיו של מחנה ג'ומאייל, יריב החיזבאללה. שמעון הסב נפגש עם בכירים ישראליים, בהם אריאל שרון, ושמר על קשרים עם חברי כנסת ומדינאים ישראליים.

נכדו, שיצא כעת נגד החיזבאללה בפומבי, הוסיף בריאיון כי "איראן מפחדת מהסלמה בלבנון מפני שהדבר עשוי להביא להסלמה בסוריה, עיראק, כל הדרך עד לאיראן". על האיומים לפגוע בו מאחר והוא יצא נגד ארגון הטרור השיעי, ועל רצון החיזבאללה לשלוט בכוח בלבנון, כולל באזור הנוצרי, השיב: "יש לנו 20 אלף לוחמים חמושים ומאומנים שמוכנים לשעת האפס - לא נהיה לבד, גם הסוני והדרוזים יהיו איתנו. חיזבאללה חייב לחשב מסלול מחדש, אחרת נחכה לו".

כשנשאל אם לדעתו ישראל תגיב במתקפה כוללת על לבנון, השיב שמעון כי להערכתו, ישראל תתקוף בנקודות אסטרטגיות בלבד. בהמשך התייחס למחלוקת הפנימית בלבנון סביב שאלת הנשיא וטען: "חיזבאללה רוצה לפלג את לבנון". הדגיש הפוליטיקאי הלבנוני.

אם לא די בכך, הוסיף כי לדעתו יש חוסר היגיון מצד החיזבאללה לתקוף את ישראל ולדבר על זה שישראל מפרה את החלטות מועצת הבטחון של האו”ם, לגבי הפרדת כוחות. לדבריו, "זו צביעות. פתיחת החזית של דרום לבנון נעשתה בידי החיזבאללה, בהוראה איראנית ולא הייתה מחויבת המציאות". בהקשר לכך הוא הזכיר בריאיון פתגם ערבי ידוע: "היכה אותי ובכה, תקף אותי והתלונן…". שמעון: "בדיוק כמו זעקת הקוזאק הנגזל. החיזבאללה הוא זה שתקף ועכשיו הוא מתלונן על כך שישראל מגיבה בחומרה".

התקפותיו של שמעון את חיזבאללה אינן חדשות. לפני שנה, בריאיון בערוצים OTV (לבנון) וקול לבנון, אמר: "חיזבאללה והממשלה דרדרו את המדינה. על לבנון להיות מדינה ניטראלית ולאסוף את הנשק של חיזבאללה. פעם התגאנו בזהותנו הלבנונית והתייחסו אלינו בכבוד. היום תדמיתנו היא של סוחרי נשק וטרוריסטים. חיזבאללה מוביל את השיעים בלבנון כמו כבשים".

תגיות:כמיל שמעוןנוצרים בלבנוןאיום על חיזבאללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה