חדשות בארץ

דיווח ערבי: ניסיון לחסל בכיר בחיזבאללה, הארגון הגיב במטחים כבדים אל הגליל

בלבנון מדווחים על מספר הרוגים בתקיפה ליד העיר צור, שם שהו בכירי חיזבאללה, חמאס וארגון אמל. כ-80 רקטות שוגרו מאז שעות הבוקר המוקדמות אל הגליל. צוותי כיבוי נאבקים עדיין בשריפה הגדולה ביער ביריה

השריפה ביער ביריה (צילום: Ayal Margolin/Flash90)השריפה ביער ביריה (צילום: Ayal Margolin/Flash90)
אא

התקשורת הערבית דיווחה היום (שישי) כי בתקיפה שארעה הלילה ליד צור, והמיוחסת לישראל, נעשה ניסיון לפגוע בבכיר חיזבאללה, סגנו של חסן נסראללה. בתקיפה נהרגו שתי נשים ועל פי הלבנונים, נפצעו למעלה מ-30 בני אדם.

על פי דיווחים לא מאומתים מלבנון, הבכיר הוא סעיד האשם סאפי א-דין, ראש המועצה המבצעת של חיזבאללה ומי שמשמש בפעול כאחד משני סגניו של נסראללה. ארגון הטרור הכחיש את הדיווח.

היומון הסעודי "אל-שרק אלאווסט" דיווח כי יתכן ובמבנה שהותקף נערכה פגישה של בכירי חיזבאללה עם נציגים של חמאס, הג'יהאד האיסלאמי וארגון אל אמל. הם השתתפו יום קודם לכן בהלוויה של בכיר החיזבאללה שחוסל על ידי צה"ל בדרום לבנון.

בתגובה לתקיפה, שבוצעה מן הים באמצעות טיל מונחה, שיגר החיזבאללה עשרות רקטות במהלך הלילה והבוקר אל יישובי אצבע הגליל. במטח האחרון, היום בצהריים, שוגרו כ-35 רקטות לעבר קריית שמונה ויישובי הסביבה. דווח על פגיעה במבנה בקריית שמונה ועל שריפה שפרצה ביישוב כפר סאלד, כתוצאה מנפילת רקטה.

מהמשטרה נמסר כי חבלנים טיפלו במספר זירות נפילה של פריטי אמל"ח. לא דווח על נפגעים אך נזק נגרם לרכוש. חבלני המשטרה בודדו את זירות הנפילה וסרקו אחר שרידים נוספים, לשם הסרת סיכון נוסף לציבור.

מאז שעות הבוקר המקודמות שיגרו מחבלי חיזבאללה למעלה מ-80 רקטות וכטב"מים אל יישובי אצבע הגליל. דווח גם על פגיעה ישירה של טילי נ"ט בשני מבנים במושבה מטולה. לא דווח על נפגעים, אך נגרם נזק כבד לבתים ולאוטובוס שחנה בסמוך לאחת מהן.

במקביל, לוחמי האש ממשיכים בפעילותם ביער ביריה, בעקבות השריפה הגדולה שפרצה אתמול לאחר שבמקום התפוצץ כטב"ם. הכבאים הצליחו לעצור את התפשטות האש לכוון בתי היישוב, אולם הרוחות והשרב הכבד מקשים על פעולות הכיבוי. לפי נתונים של רשות הטבע והגנים, בשבועיים האחרונים נשרפו בצפון הארץ 45 אלף דונמים.

תגיות:לבנוןשיגור רקטותניסיון חיסול

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה