חדשות בארץ

עיתונאי מצרי: "סינוואר סוחר בדם של הפלסטינים"

מנחה הטלוויזיה המצרי איברהים עיסא תקף בחריפות את התנהגותו של מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר. בכיר חמאס מוחמד חמדאן בריאיון בלבנון: "לא ידוע לנו כמה חטופים ישראליים עודם בחיים"

יחיא סינוואר (צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90)יחיא סינוואר (צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90)
אא

מנחה בטלוויזיה המצרית, איברהים עיסא, יצא במתקפה על מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר. על פי פרסום היום (שישי) בעיתון "ישראל היום", עיסא התייחס לדיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", שלפיו סינוואר השווה את המלחמה בעזה לקרב כרבלא, מהמאה ה-7 לספירה בו נלחם נכדו של הנביא מוחמד, חוסיין בן עלי, בח'ליף יזיד הראשון. חוסיין בן עלי נהרג בקרב עם כל אנשיו. השיעים, שרואים בחוסיין היורש של מוחמד, טוענים כי מת מות קדושים, ומזכירים את הקרב מדי שנה ביום אבל.

על פי עיסא, "סינוואר סוחר בדם של הפלסטינים. מה שהוא מבקש עכשיו זה לחזור ליום השבעה באוקטובר. סינוואר רוצה תהילה פוליטית על חשבון העם הפלסטיני להמשיך במלחמה לטובת האינטרס האישי שלו והאינטרס של חמאס".

כזכור, ב"וול סטריט ג'ורנל" דווח השבוע כי סינוואר אמר לאנשיו: "אנחנו חייבים להמשיך להתקדם בדרך שבה התחלנו ללכת, או שזו תהיה עוד כרבלא". כלומר, סינוואר, שמשתייך לזרם הסוני באסלאם, התייחס לפי הדיווח לאירוע באופן שלילי. דבר זה עורר תגובות רבות בעולם הערבי, ביניהן של המנחה עיסא.

בתוכניתו "קהיר והאנשים", טען המנחה המצרי כי "זה לא נכון שחוסיין מת מות קדושים בכרבלא. הוא רצה לחזור לעיר אל-מדינה כדי לשפוך את דמם של מוסלמים. סינוואר ומוחמד דף רוצים לחזור שוב על השבעה באוקטובר כדי שהמלחמה לא תיגמר. עזה כבר נגמרה. 85 אחוזים מהבתים של עזה נהרסו. צריך 80 מיליארד דולר כדי לשקם את הרצועה וייקח בין 15 ל-20 שנה כדי להחזיר אותה למצב של בוקר ה-7 באוקטובר".

עיסא הוסיף: "כל החישובים של חמאס התבדו במבחן המציאות. אמרו שישראל לא תיכנס לרפיח והיא נכנסה. אמרו שישראל לא תגיע לציר פילדלפי, היא הגיעה לציר פילדלפי. כל החישובים שגויים".

בכיר חמאס: "לא יודעים כמה חטופים בחיים. משא ומתן רק תמורת סיום המלחמה"

אוסאמה חמדאן, בכיר חמאס, התראיין ממקום מושבו בלבנון, והדגיש כי חמאס יהיה מוכן לבצע עסקה רק לאחר קבלת התחייבות בינלאומית לסיום המלחמה, נסיגה מלאה של צה"ל מהרצועה והיתר לחמאס להשתלב בשלטון הפלסטיני העתידי.

בריאיון לרשת CNN ציין חמדאן כי חמאס אינו יודע כמה חטופים ישראליים נותרו בחיים, שכן חלקם, לדבריו, לא מוחזקים על ידו. כזכור, צה"ל וגורמי הביטחון אימתו שלפחות 43 חטופים אינם בחיים.

בכיר ארגון הטרור השיב בריאיון לטענת ממשל ביידן, לפיה ישראל הודיעה כי היא מוכנה למתווה שהוצע, וחמאס הוא כעת המכשול. חמדאן טען כי חמאס השיב בשלילה להצעה, בשל העובדה שהיא לא כללה התחייבות לסיום המלחמה ונסיגה מלאה של ישראל מעזה. לדבריו, "נהיה מוכנים לדון בעסקה על עתיד השבויים רק לאחר קבלת ההתחייבות. ההצעה שהוגשה לנו לא מציינת זאת, וישראל תוכל אם כך לתקוף לאחר השלב הראשון של העסקה".

לשאלה האם נכונים הדיווחים לפיהם חלק מהנהגת החמאס מתחרטת לכאורה על התקיפה ביישובי העוטף, והפגיעה מצידו באוכלוסייה הפלסטינית, השיב חמדאן: "חמאס לא אחראי על הפגיעה בפלסטינים וזה לא נעשה על ידו. המתקפה בשביעי באוקטובר היא תגובה לכיבוש. ישראל היא שגרמה למצב בעזה, אנחנו הגבנו ומגיבים למתקפה הישראלית".

חמדאן דחה את הטענה שסינוואר הדגיש כי המאבק בישראל מצדיק הקרבתם של פלסטינים והשיב כי: "מדובר בפייק ניוז".  

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:יחיא סינוואראיברהים עיסאביקורת על חמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה