חדשות בארץ

חדשות סוף השבוע: 8 לוחמי צה"ל נהרגו ברפיח, נמשכים השיגורים אל צפון הארץ והעוטף

ממשל ביידן הודיע כי הטלת סנקציות כלכליות על תנועת "צו 9", שחלק מחבריה הן משפחות של חטופים ישראליים, המוחזקים בעזה. הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית מזהירה: "איראן התקינה צנטריפוגות נוספות להעשרת אורניום"

אא

8 לוחמי גדוד הנדסה נהרגו מפגיעת מטען ברפיח -  דובר צה"ל התיר הערב (מוצאי שבת) לפרסום כי שמונה לוחמי גדוד הנדסה נהרגו מפגיעת מטען ברפיח. בשלב זה הותר לפרסום שמו של אחד החללים, סרן ווסים מחמוד (23), תושב בית ג'אן, סגן מפקד פלוגה בגדוד ההנדסה 601. שמותיהם של שבעת החללים הנוספים טרם יותרו לפרסום בהמשך. הודעה נמסרה למשפחותיהם.

הרכב בו נסעו הלוחמים, משוריין מסוג נמר"ה, המשמש את חיילי חיל ההנדסה, נפגע ממטען גחון, בעת שנע בשיירה עם כלי רכב נוספים, בתום פעילות מבצעית ברפיח. הפיצוץ גרם לפיצוץ משני של התחמושת שהייתה בנמר"ה.

בכך עולה מספר חללי צה"ל מאז תחילת המלחמה ל-658. הי"ד.

חמאס חידש את השיגורים אל יישובי העוטף - לאחר יומיים של שקט יחסי, רקטות שוגרו אתמול בערב והיום, מרצועת עזה, אל מספר יישובים בעוטף. לא דווח על נזק או נפגעים. שריפה פרצה בשטח פתוח ליד כיסופים בעקבות נפילת רקטה הערב. צה"ל הגיב בירי אל מקורות השיגור.

בצפון הארץ, החיזבאללה שיגר במהלך סוף השבוע עשרות רקטות לעבר יישובים ומוצבי צה"ל. זוהו שתי פגיעות סמוך לבסיס צה"ל במירון, לא דווח על נזק. מטוסי קרב של צה"ל תקפו בדרום לבנון והתקשורת הלבנונית דיווחה על חיסולו של מפקד שטח של הג'יהאד האיסאלמי בדרום לבנון.

בישראל מכחישים את הודעת נשיא צרפת על אפשרות לרגיעה בלבנון - נשיא צרפת עמנואל מקרון הכריז אתמול על הקמת צוות משותף עם ישראל וארה"ב, שיפעל להרגעת המתיחות מול חיזבאללה בגבול הצפון.

גורמים מדיניים בירושלים הכחישו זאת וציינו כי ישראל לא הסכימה להקמת הפורום. שר הביטחון יואב גלנט הגיב על ההודעה הצרפתית: "בשעה שמדינת ישראל נלחמת במלחמה הצודקת ביותר בתולדותיה, צרפת הוכיחה עוינות ואיבה כנגדנו, תוך התעלמות בוטה ממעשי הזוועה שביצעו מחבלי החמאס נגד ילדים ונשים - רק בשל היותם יהודים. לא נהיה שותפים לוועדה להסדרת המצב הביטחוני בגבול הצפון, אם צרפת תיקח בה חלק".

הסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית: איראן הרחיבה את העשרת האורניום - בדו"ח מיוחד שפרסמה הוועדה צוין כי "איראן התקינה במהירות צנטריפוגות נוספות להעשרת אורניום במתקן בפורדו, והחלה להתקין במתקנים אחרים".

מנהיגי קבוצת שבע המדינות המתועשות (G7) הזהירו מפני ההתקדמות שמבצעת איראן בתוכנית הגרעין, ואמרו כי יהיו מוכנים לאכוף סנקציות חדשות. בהודעה משותפת למנהיגי המדינות נכתב: "אנחנו מפצירים בטהרן להפסיק את ההסלמות הגרעיניות ולעצור את המשך פעולות העשרת האורניום, שאין להן הצדקות אזרחיות מהימנות". על ההודעה חתומים מנהיגי ארה"ב, קנדה, יפן, גרמניה, צרפת, איטליה ובריטניה.

בנוסף, צרפת, גרמניה ובריטניה גינו את צעדי איראן להרחבת תוכנית הגרעין שלה, ופרסמו אף הן הודעה: "איראן נקטה צעדים נוספים על-ידי הפעלת עוד עשרות צנטריפוגות מתקדמות באתר ההעשרה בנתנז, וכן הכריזה כי תתקין אלפי צנטריפוגות נוספות באתר פורדו. ההחלטה מהווה הסלמה נוספת של תוכנית הגרעין של טהרן, הטומנת בחובה סיכונים משמעותיים".

סקנציה אמריקנית על ארגון "צו 9" הישראלי - ארה"ב הודיעה אתמול על הטלת סנקציות על ארגון "צו 9", שפעיליו חסמו משאיות סיוע הומניטרי שעשו את דרכם לרצועת עזה. הבית הלבן הודיע כי במסגרת הסנקציות יוקפאו כל הנכסים שהארגון מחזיק בארה"ב, וייאסר על אמריקנים לבוא איתו במגע. דובר מחלקת המדינה האמריקני, מת'יו מילר, אישר את דבר הטלת הסנקציות, וכינה את הארגון "קבוצה קיצונית ואלימה".

תנועת "צו 9" בתגובה לסנקציות של ממשל ביידן: "הבחירה של ממשל ביידן להטיל סנקציות על תנועה בה חברים בני משפחות חטופים, שבחרו לעצור את הסיוע לאויב בשעת מלחמה, היא החלטה קשה ומזעזעת, ומהווה פגיעה אנושה במשפחות, בדמוקרטיה הישראלית ובמושג החירות העולמי, שארצות הברית נשאה את דגלה מאז הקמתה. כפי שפורסם בתיעודים רבים, הסיוע שהועבר הגיע ישירות לחמאס, שרצח מאות נשים, זקנים וילדים".

הארגון הוסיף בתגובתו: "כפי שהממשל האמריקני לא העלה בדעתו להעביר סיוע לראשי השלטון הנאצי והיפני בזמן מלחמת העולם השנייה, כך גם אנחנו לא עמדנו מנגד, וניצבנו בצורה זקופה במחאה דמוקרטית ובלתי אלימה שכללה חסימה ומחאה בלבד, ללא שום פגיעה ברכוש או באדם, כנגד העברת הסיוע הישר לידי חמאס. אנו מזכירים לאנתוני בלינקן את דבריו בקבינט המלחמה ב-17 באוקטובר, שאמר 'אם חמאס יחסום בדרך כלשהי את הסיוע ההומניטרי מלהגיע לאזרחים, לרבות באמצעות תפיסת הסיוע עצמו, נהיה הראשונים לגנות אותו ונפעל למנוע את הישנותו'".

מזג האוויר: הקלה מסוימת בעומס החום, לפני שרב נוסף - מחר, יום ראשון, גל החום ייחלש, אך יוסיפו לשרור תנאי שרב בהרים ובפנים הארץ, והביל במישור החוף. ביום שני תחול ירידה קלה נוספת בטמפרטורות, אך יוסיף להיות חם מהרגיל לעונה בעיקר בהרים ובפנים הארץ. ביום שלישי יוסיף להיות חם מהרגיל לעונה בעיקר בהרים ובפנים הארץ, והביל במישור החוף. שרב נוסף יחל בסוף השבוע הבא.

תגיות:חללי צה"למלחמת חרבות ברזלאיראן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה