חדשות בארץ

אסון הנמר"ה הכבד: בצה"ל יתחקרו האם הכלי “סומן” על ידי חמאס

בצה"ל יחקרו האם הכלי, שהיה עמוס בחומרי חבלה רבים, זוהה על ידי תצפיתן חמאס

נגמ"ש, ארכיון (צילום: Ofer Zidon / FLASH90 )נגמ"ש, ארכיון (צילום: Ofer Zidon / FLASH90 )
אא

צה"ל יתחקר אם פיצוץ הנמר"ה (נגמ"ש הנדסי) שהביא לנפילת שמונה לוחמי צה"ל סומן כיעד לפגיעה על ידי חמאס - כך פורסם הבוקר (ראשון) בכאן חדשות. הנמר"ה שנפגעה היתה כלי הרכב החמישי בטור הרכבים שנעו על הציר, לאחר שסיימו פעילות נגד תשתיות טרור ברפיח.

האירוע התרחש בשכונת תל א-סולטאן צפונית לרפיח, כשנגמ”ש מרכבה הנדסי מסוג נמר”ה של גדוד ההנדסה 601, התפוצץ עם אמצעי הלחימה שבו. שמונה לוחמים נהרגו, שמותיהם של שישה הותרו לפרסום: סמל איתי עמר, בן 19 מכוכב יאיר-צור יגאל; סמל אליהו משה צימבליסט, בן 21 מבית שמש; סמ”ר עז ישעיה גרובר, בן 20 מטל מנשה; סמ”ר אור בלומוביץ, בן 20 מפרדס חנה-כרכור; וסמ”ר סטניסלב קוסטרב, בן 21 מאשדוד; וסרן ווסים מחמוד, בן 23 מבית ג’ן. שמם של שני נופלים נוספים טרם הותר לפרסום.

לפי הפרסום, בצה"ל בוחנים אם הכלי זוהה על ידי תצפיתן חמאס כעמוס בחומרי חבלה או עם זיהוי של סימון טקטי על הרכב.

הנמר ההנדסי, המכונה נמר"ה, הינו גרסה משופרת של נגמ"ש המרכבה. הוא מוגן במיגון משוריין, במיגון אקטיבי כמו מעיל רוח. הכלי יכול לשאת עד 10 לוחמים, והינו בעל יכולות הנדסיות, כמו אמצעים לפריצת שדות מוקשים, יכולות גישור וכלים לנטרול מטענים. הכלי מסוגל להכיל כמות עצומה של תחמושת.

מאחר ומדובר בנגמ”ש פלסים שהיו בו לבנות חבלה ומוקשים בתאים חיצוניים, הפיצוץ העז גרם לפיצוצי משנה כך שהכלי בער במשך דקות ארוכות. בצה”ל מעריכים שהכלי נפגע ממטען גחון, או מטען שהוצמד לכלי במהלך נסיעה.

כתוצאה מעוצמת הפיצוץ והאש שכילתה את הנגמ”ש בתוך שטח מאוים, הצליחו לגרור את חלקי הנגמ”ש לאזור מאובטח רק כעבור שעתיים מרגע הפיצוץ. כוחות צה”ל ביצעו סריקות נרחבות באזור, בין היתר באמצעות שימוש ברחפנים, כדי לנסות ולאתר ממצאים שהתפזרו מעוצמת הפיצוץ למרחק רב.

תגיות:חמאסצה"לנגמ"ש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה