חדשות בארץ

נשיא בלארוס בהתבטאות אנטישמית - שגרירו בארץ ננזף

הנשיא אלכסנדר לוקשנקו התייחס לפרשת שחיתות במדינתו, שבה מעורבים מספר אישי ציבור ממוצא יהודי ואמר: "יותר ממחציתם יהודים. האם יש להם תפקיד מיוחד, מיוחס, שהם גונבים"

נשיא בלארוס (צילום: shutterstock)נשיא בלארוס (צילום: shutterstock)
אא

 

משרד החוץ בירושלים קיים היום (ראשון) שיחת נזיפה עם שגריר בלארוס בישראל, יבגני סמנוביץ', בעקבות אמירות אנטישמיות המיוחסות לנשיא אלכסנדר לוקשנקו.

הנשיא הבלארוסי, בן בריתו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, התייחס אתמול לחקירת שחיתות שנחשפה לטענתו במדינה וציין כי יותר ממחצית הנחקרים הינם יהודים וקשר בינם לבין גניבת כספים. בין המעורבים בפרשה עוזרו לשעבר, מושל אזור ויטבסק ולשעבר שר החקלאות והמזון איגור ברילו.

על פי לוקשנקו: "הנה 36 אנשים ברשימה. סליחה, אינני רואה עצמי אנטישמי, אבל יותר ממחציתם יהודים. האם יש להם תפקיד מיוחד, מיוחס, שהם גונבים ולא חושבים על עתידם? יש להם זכויות יתר? כל העמים שגרים בבלארוס צריכים להיות שווים. יהודים, בלארוסים, אוקראינים, רוסים ופולנים".

משרד החוץ בירושלים סמר בתגובה כי "דבריו של נשיא בלארוס אינם מקובלים, מקוממים ונשמעים כהערות אנטישמיות מובהקות. סמנכ"ל אירואסיה ומערב הבלקן במשרד החוץ, יובל פוקס, פנה בעקבות ההתבטאות האמורה לשגריר בלארוס בארץ ומחה בפניו על הדברים".

זאת לא ההצהרה האנטישמית הראשונה של לוקשנקו. בשנת 2007 הוא אמר שהיהודים הפכו את העיר בוברויסק ל"דיר חזירים". ביולי 2021 אמר שכל העולם השתחווה ליהודים לאחר השואה וכעת הוא מתכופף בפניהם. בדצמבר 2023 אמר: "ארמנים הם אנשים חכמים. אין שם אפילו יהודי אחד".

תגיות:אלכסנדר לוקשנקובלארוסנזיפה לשגריר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה