חדשות בארץ

החל גיוס חטיבות מילואים, הממשלה תדון בהעלאת גיל הפטור

לוחמי שש חטיבות מילואים קיבלו זימון לשירות של 40 יום, לאחר שהיו בהתרעננות למעלה מחודש. משרד הביטחון הציע לעלות את שירות המילואים לגיל 41, וקצינים ישרתו עד גיל 46. היועמ"שית אישרה את ההצעה לתקופה של שלושה חודשים

חיילי מילואים באימון בצפון (צילום: Ayal Margolin/Flash90)חיילי מילואים באימון בצפון (צילום: Ayal Margolin/Flash90)
אא

אלפי אנשי מילואים צפויים לקבל צווים חדשים, כך פורסם היום (ראשון) ב-ynet. המטרה של צה"ל היא לגייס בזמן הקרוב שש חטיבות מילואים, המורכבות בעיקר מלוחמי חי"ר, שיריון והנדסה. החטיבות יופנו לתעסוקה מבצעית בשלושת הזירות: יו"ש, עזה והצפון.

מרבית הלוחמים שיקבלו צווי גיוס היו בחודש האחרון בהתרעננות, לאחר ששירתו מספר חודשים בעזה ובצפון הארץ.

בינתיים, הממשלה דחתה את הדיון שהיה אמור להתקיים היום, להעלאת גיל הפטור למשרתי המילואים. על פי ההצעה אנשי מילואים ישרתו עד גיל 41, במקום 40, וקצינים עד גיל 46, במקום 45. המשרתים בתפקידים המיוחדים יישארו במילואים עד גיל 50, במקום 49. ההסדר האמור, צוין בחוק, יחל רק על חיילים המשרתים כלוחמים - למעט בנסיבות חריגות.

הדיון בממשלה נדחה לאחר שהיועמ"שית, עו"ד גלי בהרב מיארה, הגישה חוות דעת לפיה לא ניתן בשלב הזה להאריך את גיל הפטור ליותר משלושה חודשים, שכן לדבריה, משפטית, "יש מניעה להכביד על המשרתים מבלי לצמצם את אי-השוויון". מיארה הודיעה שהיא תומכת רק בהארכת הוראת השעה שמעלה את גיל הפטור באופן זמני, כדי "לא לפגוע בביטחון המדינה". במשך שלושת החודשים הללו, לדבריה, "מערכת הביטחון תנקוט צעדים לצמצום הפגיעה בשוויון בנטל".

תגיות:גיוס מילואיםפטור משירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה