חדשות בארץ

גנץ: "נתניהו מהסס בקבלת החלטות מלחמה; ראש הממשלה: "מי שפרש ביקש לשנות מטרות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הדף בישיבת הממשלה את המתקפה של המחנה ממלכתי. סיעת הליכוד פרסמה הודעת תמיכה בו: "גנץ נכנע לכל לחץ בינלאומי, הסכים להקמת מדינה פלסטינית"

גנץ ונתניהו (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)גנץ ונתניהו (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הכחיש היום (ראשון) בישיבת הממשלה, שהוא זה שנתן הוראה לצה"ל לבצע הפוגה מהתקיפה ברפיח. כמו כן, יצא נגד יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, שטען כי נתניהו מהסס בקבלת החלטות בכל הקשור למלחמה, הן בדרום והן בצפון.

בהקשר להפוגה הזמנית עליה דיווח צה"ל, ובסופו של דבר בוטלה בהוראת שר הביטחון יואב גלנט, אמר נתניהו: "יש לנו מדינה עם צבא, ולא צבא שיש לו מדינה. הדרג המדיני לא עודכן בהצהרה שפרסם צה"ל. זה לא תואם איתי ולא יהיה. זה לא יקרה. יש בירור איך יצאה הודעה כזאת בלי לתאם עם הדרג המדיני. כן יש הפוגות קצרות על צירים קצרים להכנסת סיוע הומניטרי, אבל זה ספציפית לא היה על דעתי. מתקיים על זה בירור".

נתניהו הוסיף כי "כדי להגיע ליעד של חיסול היכולות הצבאיות של חמאס קיבלתי מספר החלטות שלא תמיד היו לשביעות רצונו של הצבא. יש לנו מדינה עם צבא".

בנוסף התייחס נתניהו לטענות על שינוי מטרות המלחמה, ואמר: "אנחנו במלחמה רב-חזיתית. לגבי הדרום - יש לנו מטרות והיעד הזה לא שונה. יש כאלה שמבקשים לשנות את המטרות, ולהבנתי זה מהשניים שפרשו. הם רוצים החלטות מכובסות של תבוסה ולהשאיר את חמאס על כנו - זה לא מקובל עליי".

מהמחנה הממלכתי נמסר בתגובה לדבריו של נתניהו: "פחד לתת לצה"ל לתמרן. מסמס את הכניסה לחאן יונס ורפיח. הסס להעביר את המאמץ האופרטיבי צפונה וסרב להגדיר את החזרת תושבי הצפון לבתיהם בביטחון כחלק ממטרות המלחמה. בעתיד עוד ייחשפו הפרוטוקולים ואז ידע הציבור מי היסס ומי חתר לניצחון אמיתי".

בליכוד הגיבו להודעה, ותקפו את המחנה הממלכתי: "מי שברח מהמלחמה לא יטיף מוסר לראש הממשלה נתניהו, שמוביל את המערכה ולא מוכן להתפשר על פחות מניצחון מוחלט. בוודאי לא בני גנץ שנמלט מקבלת החלטות קשות, שנכנע לכל לחץ בינלאומי, שהסכים להקמת מדינה פלסטינית ושהצהיר מעל כל במה שהוא מוכן לסיים את המלחמה לפני השבת כל חטופינו והשלמת כל יעדינו".

תגיות:בנימין נתניהובני גנץהפוגה בלחימה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה