חדשות בארץ

משפחות שכולות לנשיא המדינה: "חזור בך מההחלטה להוקיר את ארגון אחים לנשק"

עשרות משפחות שכולות פנו במכתב לנשיא יצחק הרצוג. הודיעו כי הן מתנגדות להחלטתו להעניק פרס הוקרה לארגון. "לא נוכל להרשות על הוקרת מי שעשה שימוש בביטחון ישראל ככלי מיקוח פוליטי"

נשיא המדינה (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)נשיא המדינה (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

עשרות משפחות שכולות פנו היום (ראשון) במכתב לנשיא המדינה יצחק הרצוג, בדרישה לחזור בו מההחלטה לתת לארגון אחים לנשק את אות ההתנדבות של בית הנשיא. במכתב, שעליו חתמו 85 משפחות שכולות ממלחמת חרבות ברזל, מציינות המשפחות כי ההחלטה להעניק לאחים לנשק את הפרס, מעמיקה אצלן את הכאב, לאחר שעשה שימוש בוטא בביטחון מדינת ישראל. לאור זאת קוראות המשפחות לחזור בו מהענקת הפרס לארגון ולהעניק אותו לגופים שפעילותם "נקייה מאג'נדה פוליטית".

במכתב שעליו חתמו המשפחות נכתב: "אנו, אלמנות, יתומים, הורים, אחים ואחיות שכולים ממלחמת חרבות ברזל, כואבים ופגועים מפרסום כוונתך להעניק את אות ההתנדבות לארגון אחים לנשק, הפועל גם תחת השם חמ"ל אזרחי. הארגון פגע בביטחון המדינה באופן בוטה וגלוי. הארגון הפך את צבא הגנה לישראל ובטחון אזרחי ישראל לכלי מיקוח להשגת יעדיו הפוליטיים".

בהמשך המכתב מצוין כי מדובר בארגון השנוי במחלוקת, "בני משפחתנו ששירתו בסדיר, בקבע ובמילואים, שיצאו להגן על אזרחי ישראל, הופקרו על ידי אחים לנשק, כאשר אלו קראו לסירוב בביצוע תפקידים חיוניים לשמירה על חיילינו ואזרחינו. הבחירה שלך כנשיא המדינה, האמון על אחדות העם, להעניק את אות ההתנדבות לארגון כל כך שנוי במחלוקת, שחלקו רב בהחלשת החוסן הלאומי ובזריעת הפירוד בעם, הינה מקוממת".

"אנו, כמשפחות שכולות, חשים שפעולתך זו מעמיקה את כאבנו, וזורה מלח על הפצעים המסרבים להגליד. לא נוכל להרשות על הוקרת ונרמול ארגון שעשה שימוש בביטחון ישראל, ככלי מיקוח פוליטי".

תגיות:אחים לנשקנשיא המדינהמשפחות שכולות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה