חדשות בארץ

חשש בארה"ב: "ישראל תפתח במלחמה נרחבת מול חיזבאללה"

בפעם השנייה בחודש האחרון גורמי מודיעין וממשל בארה"ב מביעים חשש שהמלחמה בצפון תסלים. חיזבאללה שיגר הערב טילים לעבר מטולה והבוקר יורט טיל מול חופי נהריה. תקיפות רחבות בדרום לבנון

פגיעת נ"ט במלכיה, ארכיון (צילום: Ayal Margolin/Flash90)פגיעת נ"ט במלכיה, ארכיון (צילום: Ayal Margolin/Flash90)
אא

צה"ל תקף הערב (ראשון) מספר יעדי חיזבאללה בדרום לבנון והתקשורת המקומית דיווחה על גלי תקיפה נרחבים. דובר צה"ל מסר שהותקפו מטרות של ארגון הטרור במרחב יארון ולוחמי ההגנה האווירית יירטו מטרה אווירית חשודה בשטח דרום לבנון. כמו כן, הכוחות ביצעו ירי ארטילרי להסרת איום למרחב עמרא שבדרום לבנון.

בתגובה, מחבלי חיזבאללה שיגרו הערב טיל נ"ט לעבר מבנה במטולה. לא דווח על נפגעים. הבוקר יורטה מטרה אווירית מעל חופי הים בנהריה.

ההערכה בארה"ב: הסלמה בקרוב בצפון

רשת cbs דיווחה היום כי גובר החשש במערב מפני הסלמה נרחבת וגדולה בין ישראל וחיזבאללה. ההערכות נמסרו לבית הלבן על ידי גורמי מדויעין וצבא ארה"ב.

בנוסף, שני בכירים באו"ם הפועלים בלבנון, ז'נין הניס-פלאסחארט, המתאמת המיוחדת ללבנון מטעם מזכ"ל האו"ם, ואורלנדו לאזארו, מפקד יוניפי"ל, אף הוסיפו כי הם "מודאגים עמוקות" בנוגע להסלמה בגבול לבנון. השניים פרסמו הצהרה כתובה משותפת בה נכתב: "הסכנה ממיסקלקולציה שתוביל לעימות נרחב יותר באופן פתאומי היא מאוד מאוד מוחשי".

על רקע הדברים האלה, צפוי להגיע מחר לאזור עמוס הוכשטיין, שליחו המיוחד של הנשיא ג'ו ביידן, במטרה לנסות ולקדם הסדר בין הצדדים הלוחמים. כזכור, במהלך ביקוריו הקודמים הוא הציע לחיזבאללה לקבל את ההצעה ולסגת צפונה מנהר הליטני אך הארגון סירב.

בחדשות CBS הוסיפו כי התקיפות העמוקות האחרונות של ישראל בשטח לבנון מהוות הכנה  למתקפה נרחבת. סימן נוסף הוא המטחים הגדולים של הרקטות, הכטב"מים והטילים של חיזבאללה לשטח ישראל.

כזכור, דובר צה"ל אישר כי בשבועות האחרונים קיימו אוגדות צה"ל בצפון, בסדיר ומילואים, סדרת תרגולים ואימונים לקראת אפשרות להסלמה.

תגיות:ירי טיליםהסלמה בלבנון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה