חדשות בארץ

מפגן שנאה: בובות נתניהו וביידן נסקלו בטורקיה

בעידוד של הנשיא הטורקי, טאיפ ג'יפ ארדואן, גוברת השנאה כלפי ישראל. עשרות תועדו סוקלים בובות ותמונות של ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן. שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מקדם הפסקת יבוא מטורקיה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מאות אזרחים טורקים מכל הגילאים תועדו היום (RTAUI) סוקלים בובות של ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן. כך דווח ב-ynet. באחד המיקרים נראו המונים מכים את הבובות התלויות. האירוע צולם מחוץ למסגד בשכונת אסניורט באיסטנבול. חלק מהמונים החזיקו דגל פלסטיני וגם דגל חמאס.

בתיעוד נוסף, גם הוא מחוץ למסגד באיסטנבול, נראו המונים משליכים אבנים לעבר תמונות של נתניהו וביידן – כאשר הנשיא האמריקני מוצג כשטן עם קרניים. תיעוד שלישי הגיע מאנטליה, שם מאות אנשים נראו משליכים אבנים לעבר דגל ישראל ותמונה של נתניהו וקוראים "אללה אכבר". גם מהעיר בורסה הופץ תיעוד של מתפללים סוקלים את בובת נתניהו, ובדיארבקיר תועדו טורקים סוקלים עוד בובה בדמותו של נתניהו, שעל ראשה הונחה כיפה.

התקשורת הטורקית ציטטה היום את הנשיא ארדואן, ששהה במסגד במרמריס, אומר למתפללים: "אללה נתן לנו זכות לחנוך את איה סופיה (המסגד באיסטנבול שנבנה במקור ככנסייה). אני מקווה שייתן לנו שוב את הזכות הזאת כדי שנוכל לחנוך את חרם א-שריף". מדובר במונח התורכי - מוסלמי להר הבית.

שר האוצר ידרוש: פגיעה ביבוא מתורכיה

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' פרסם היום הודעה לפיה הוא ידרוש מהממשלה לאשר העלאת המס על ייבוא מטורקיה, לגובה של 100%. זאת עד תום תקופת כהונתו של ארדואן. דיון ראשון בנושא התקיים היום בממשלה ונתניהו הורה למנכ"ל משרדו, יוסי שלי, לשבת עם מנכ"לי משרדי הממשלה ולהביא הצעה בנושא בהקדם, כאשר כל מנכ"ל יאמר מה אפשר לעשות בגזרתו בעניין טורקיה.

הצעד של שר האוצר הינו בתגובה להודעת ממשלת טורקיה על איסור הסחר עם ישראל.

סמוטריץ' הסביר כי "יותר מדי שנים מדינת ישראל הבליגה מול האנטישמיות של ארדואן. לא במשמרת שלי. יש לנו כבוד לאומי וגאווה לאומית וכלכלה חזקה שלא צריכה טובות ובוודאי שלא לפרנס את מי שנלחם נגדה. אם בתום תקופת כהונתו של ארדואן אזרחי טורקיה יבחרו מנהיג שפוי ולא שונא ישראל, ניתן היה להחזיר את מסלול הסחר עם טורקיה לדרך המלך".

לדבריו, "גם אם ייתכנו שיבושים זמניים בטווח הקצר, הדבר יוביל לגיוון מקורות הייבוא. גיוון מקורות האספקה על ידי ייבוא ממדינות ומאזורים גאוגרפיים שונים עשוי לשפר את חוסן שרשראות האספקה של ישראל מפני הפרעות ושיבושים. בין אם מקורם באירועים גאו-פוליטיים, איומים על נתיבי התובלה והאספקה, שינויים בהיצע ובביקוש העולמיים, או בשינויי אקלים. בכך עשוי לתרום לחיזוק חוסנה של התעשייה הישראלית ויכולתה להתחרות בשווקים גלובליים. על פי סקר התאחדות התעשיינים בישראל, וכן על פי ניתוח שבוצע, המדינות שיכולות להוות חלופות רלוונטיות עבור היצרנים בישראל בייבוא הן סין, מזרח אירופה, יוון, גרמניה, קפריסין, טייוואן ועוד".

איגוד לשכות המסחר הישראלי מתנגד לצעד וכמוהם גם שר הכלכלה ניר ברקת.

תגיות:טורקיהמפגן שנאה נגד נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה