חדשות בארץ

הלוחמים שחילצו את החטופים מדברים: "עשינו לנועה שק קמח וטסנו משם"

מספר ימים אחרי שהחזירו את החטופים הביתה, שלושת הלוחמים שאיבדו את חברם ארנון זמורה הי"ד מספרים: "יש לנו עוד משימות לעשות, יש לנו עוד אנשים שצריך להחזיר. באחת השיחות עם ארנון, הוא אמר - 'אנחנו, זה המשימה של חיינו'"

ארנון זמורה הי"ד (צילום: דוברות המשטרה)ארנון זמורה הי"ד (צילום: דוברות המשטרה)
אא

מספר ימים אחרי שארבעת החטופים חזרו הביתה, הצוות שחילץ אותם מתייצב בפני המצלמות ומדבר, בעילום שם כמובן, על הרגעים הדרמטים. שלושה מבין הלוחמים הם רפ"ק א', סמפל"ג בימ"מ; פקד ע', מפקד צוות בימ"מ; ולוחם הימ"מ רס"ב י'.

השלושה סיפרו למצלמות חדשות 12 את מה שעבר עליהם במהלך "מבצע ארנון", שנקרא על שמו של חברם ליחידה, ארנון זמורה הי"ד, שנהרג במהלך המשימה.

הם סיפרו כי רק לאחר סיום האימונים הם ידעו את שמות החטופים שעליהם לחלץ. "ידענו שמדובר בבחורה, מה המגדר שלה, ידענו ככה באופן כללי כדי שנוכל להתאמן", הם מספרים על הרגעים שלפני החילוץ של נועה ארגמני. "היא הייתה יחפה, הייתה מאוד מבוהלת. כשהגענו היא עדיין לא הבינה. אמרנו לה, 'באים להביא אותך הביתה, באנו להציל אותך'. לקחנו אותה בשק קמח - וטסנו החוצה".

הלוחמים פשטו מאוחר יותר על המתחם בו הוחזקו יחד החטופים שלומי זיו, אלמוג מאיר ג'אן ואנדרי קוזלוב, שם איבדו את חברם, ארנון. "הם די מהר הבינו שאנחנו באנו לחלץ אותם", תיארו את הרגעים בהם פרצו לבית בו הוחזקו החטופים. הם העידו כי אחד הרכבים המחלצים נתקע והם היו "חייבים כבר להתחיל לפנות פינוי יותר משמעותי לסביבת טיפול טובה".

בסופו של דבר, המבצע הצליח. השלושה חילצו את ארבעת החטופים בחיים. "אנחנו מהר מאוד יורדים לקרקע, יורדים לחבק, יורדים לבכות, אבל אנחנו מבינים שהדבר הזה לא נגמר", סיכמו. "אצלנו ביחידה, עשינו את שלנו - אנחנו מבינים שיש לנו עוד דרך ארוכה. יש לנו עוד משימות לעשות, יש לנו עוד אנשים שצריך להחזיר. באחת השיחות שלי עם ארנון, הוא אמר - 'אנחנו, זה המשימה של חיינו'. זה הדברים שצריך לעשות. יש לנו מר, אבל אנחנו צריכים את המתוק. ממשיכים. ככה היחידה ממשיכה".

תגיות:מבצע חילוץארנון זמורה הי"ד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה