חדשות בארץ

החשש מתעצם: כלי נשק מתקדמים עלולים לחדור ליהודה ושומרון

במערכת הביטחון מזהירים מהאפשרות שכלי נשק מתקדמים מעזה יגיעו לידי מחבלים ביהודה ושומרון

בנייני מגורים בהתנחלות היהודית בית אל (צילום: פלאש 90)בנייני מגורים בהתנחלות היהודית בית אל (צילום: פלאש 90)
אא

דאגה גוברת בצה"ל לנוכח האפשרות שכלי נשק מתקדמים, כמו טילי כתף ופצצות מרגמה מעזה, יגיעו לידי מחבלים ביהודה ושומרון.

העיתון "ישראל היום" דיווח הבוקר (שני) כי לאחרונה נצפית עלייה משמעותית בשימוש בנשק שמקורו בישראל על ידי ארגוני פשע וטרור, בשל חוסר הפיקוח הראוי על כמויות הנשק הגדולות שברצועת עזה.

על פי הדיווח, בצה"ל מזהים עלייה בשימוש בכלי נשק שמקורם בישראל, שמגיעים גם לארגוני הפשע וגם לידי מחבלים. המלחמה והמצב הביטחוני הנוכחי מגבירים את הבעיה, שכן כלי נשק רבים נמצאים בשימוש תדיר ולא מבוקרים כראוי, דבר המוביל לזליגתם לידיים עוינות. מקרים של ירי טילים במסגרת עימותים פליליים ותפיסות של פצצות מרגמה בדרכם לארגוני פשע מדגישים את חומרת האיום.

האיום אינו תיאורטי בלבד. רק בחודש שעבר נורה טיל לאו לעבר בית במסגרת עימות בין עבריינים מסוכסכים. לפני חודשיים תפסו שוטרי המחוז הצפוני 24 פצצות מרגמה שהוסלקו בסמוך לצומת בית המכס בגולן רגע לפני העברתם לידי ארגוני הפשע. הפצצות עוברות הסבה והופכות למטענים רבי עוצמה.

במערכת הביטחון מזהים את הסכנה בזליגת אמצעי לחימה מתקדמים ושוברי שוויון לידי ארגוני הטרור, ומביעים חשש כי ניסיונות הברחה נוספים עלולים להתרחש גם מירדן לתוך יהודה ושומרון, ולעשות בהם שימוש למטרות טרור.

פיקוד המרכז, בהוראת אלוף יהודה פוקס, מגביר את הפעילות למיגור התופעה. אחת הדרכים שנשקלות היא קיום בידוקים אינטנסיביים במעברים לתוך יהודה ושומרון. לשם כך יהיה צורך להקים בחלק מהמעברים תשתיות מאפס, כאשר הדבר יגרום להגדלת הפקקים במעברים אלה באופן ניכר.

תגיות:יהודה ושומרוןכלי נשק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה