חדשות בארץ

מאות ספרי תנ"ך ריקים הונחו בפתח בתי הספר במרכז – זו הסיבה

הורים לילדים במערכת החינוך הממלכתית מוחים כי ילדיהם לא לומדים מספיק תנ"ך בבית הספר: "ספר הספרים, אינו רק טקסט דתי. הוא מהווה אבן פינה תרבותית, היסטורית וחינוכית של העם היהודי"

(קרדיט צילום: מאירים)(קרדיט צילום: מאירים)
אא

הורים לילדים במערכת החינוך הממלכתית הניחו במהלך הלילה (בין ראשון לשני) מאות ספרי תנ"ך ריקים בפתח עשרות בתי ספר בתל אביב והמרכז. לצד הספרים הונחו שלטי מחאה, בעקבות טענות לצמצום משמעותי של לימודי התנ"ך בבתי הספר הממלכתיים. על השלטים נכתב: "בבית ספר זה לומדים תנ"ך ריק. השר יואב קיש, זה קורה במשמרת שלך".

בנוסף, שילוט דומה נתלה הלילה מסביב לביתו של השר קיש בהוד השרון. האירוע הזה התקיים על רקע הדיון הראשון של הוועדה המיוחדת לחיזוק הגות ומסורת יהודית במערכת החינוך הצפוי מחר, זאת אחרי שבימים האחרונים הופתעו הורים רבים לגלות כי מקצוע התנ"ך, שהיה בעבר עמוד התווך של החינוך היהודי, אינו נלמד בבתי הספר של ילדיהם.

"הופתענו מאוד לראות עשרות מערכות שעות מיותמות משיעור תנ"ך. התנ"ך, ספר הספרים, אינו רק טקסט דתי. הוא מהווה אבן פינה תרבותית, היסטורית וחינוכית של העם היהודי", אומרת דורית יצחק, מנכ"לית ארגון "מאירים" ואמא לשני תלמידים במערכת החינוך.

לפי נתוני מחקר עדכני של מרכז יכין ודיווחי הורים שהגיעו לארגון, מספר השעות המוקדש לתנ"ך קטן משמעותית, ובמקרים מסוימים הוא כלל לא נלמד. המחאה הנוכחית היא חלק מסדרת פעולות של הורים המבקשים "להחזיר את הכבוד" ללימוד התנ"ך בתוכנית הלימודים.

תגיות:תנ"ךחינוךהרצליה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה