זוגיות ושלום בית

לקפל את הטלית או את השרוול – מה פסק הרב שטיינמן?

הרב הבין שהגדולה האמיתית אינה נמצאת בדברים גדולים ומרשימים, אלא דווקא בפרטים הקטנים ובמעשים היומיומיים שמראים אהבה והתחשבות

(צילומים: יעקב נחומי / פלאש 90, shutterstock)(צילומים: יעקב נחומי / פלאש 90, shutterstock)
אא

תשמעו סיפור מדהים.

סיפור קצר שממחיש בצורה נפלאה כמה חכמה וחסד היו ברב אהרן לייב שטינמן זצוק"ל, גאון עצום, צדיק וקדוש, אחד מגדולי הדור. הסיפור הזה יכול לשנות את הדרך שבה אתם רואים את המושג "שלום בית".

פעם, אחד ממקורביו של הרב שטינמן, שהיה ממשפחה חסידית, סיפר לו על מנהג משפחתי שהם נוהגים. באחד ממוצאי השבת, אמר לרב: "אומרים שקיפול הטלית מיד אחרי הבדלה זו סגולה גדולה לשלום בית. אני מקפיד על זה, כי אני רוצה שלום בבית".

הרב שטינמן חייך ואמר: "יש לי סגולה טובה יותר עבורך. תקפל את השרוולים מעט, ותשטוף את הכלים שהשתמשו בהם בשבת...."

תחשבו על זה רגע. הרב שטינמן לא דיבר רק על שטיפת כלים. הוא אמר בעצם שהשלום בבית לא תלוי בסגולות ובטקסים, אלא במעשים הפשוטים של היומיום. אם תעזרו בבית, תתרמו, תתחשבו – זה מה שיביא את השלום האמיתי. סוד השלום בבית טמון במעשים הקטנים שמראים אהבה ודאגה אמיתית.

הרב שטינמן זצוק"ל, שהיה ידוע ברגישותו ובאהבתו לאנשים, הבין שהמעשים הקטנים של חיי היום-יום הם אלה שיוצרים את ההבדל. המעשה הפשוט של שטיפת כלים, למשל, מראה התחשבות ואכפתיות, והוא יכול להיות בעל השפעה רבה על האווירה בבית. לפעמים אנחנו נוטים לחפש סגולות ופתרונות רוחניים לכל בעיה, אך הרב שטינמן הזכיר לנו שהפתרונות האמיתיים נמצאים לעיתים קרובות במעשים הקטנים והיומיומיים.

החכמה הזו של הרב שטינמן יכולה להוות דוגמה מצוינת לכל אחד מאיתנו. זה לא מספיק לקיים מצוות וטקסים אם אנחנו לא משקיעים במערכות היחסים שלנו ובבני הבית שלנו. אנחנו יכולים לשפר את שלום הבית על ידי מעשים פשוטים של עזרה, התחשבות ואהבה. גם אם זה נראה טריוויאלי, יש במעשים האלה כוח רב לשנות את המצב ולהביא לשקט ולשלום בבית.

בנוסף, הרב שטינמן מלמד אותנו שעלינו להיות קשובים לצרכים של בני הבית שלנו. לפעמים, עזרה קטנה ובלתי צפויה יכולה לעשות את כל ההבדל. זהו המסר האמיתי של הסיפור הזה – שעלינו להיות שם אחד בשביל השני, ולעשות את הדברים הקטנים שיכולים להפוך את הבית שלנו למקום של אהבה ושלווה.

הרב שטינמן זצוק"ל היה אדם מיוחד שידע לראות את היופי שבפשטות ואת הכוח שבמעשים הקטנים. הוא הבין שהגדולה האמיתית אינה נמצאת בדברים גדולים ומרשימים, אלא דווקא בפרטים הקטנים ובמעשים היומיומיים שמראים אהבה והתחשבות.

לדוגמה, במוצאי שבת, כאשר כולנו עייפים ומרוצים מהשבת, קשה לפעמים לחשוב על ניקיון ושטיפת כלים. אבל אם נשקיע רגע קטן של מאמץ ונעשה את זה, נוכל ליצור אווירה טובה ונעימה יותר בבית. זה לא רק עניין של ניקיון, אלא של דאגה ואכפתיות לבני המשפחה שלנו. במעשים כאלה יש כוח עצום לחזק את הקשרים בינינו ולהביא שלום ושלווה לביתנו.

המסר הזה של הרב שטינמן הוא רלוונטי במיוחד בעידן המודרני, שבו אנחנו נוטים לחפש פתרונות מהירים וקסומים לכל בעיה. לעיתים קרובות אנחנו שוכחים שהפתרונות הפשוטים ביותר הם אלו שעובדים הכי טוב. במקום לחפש סגולות וטקסים מסובכים, נוכל להתחיל במעשים הפשוטים והיומיומיים שמראים אהבה ודאגה אמיתית.

מה דעתכם? נשמח לשמוע את תגובותיכם, ואם יש לכם טיפים נוספים לשלום בית!

הרב יוחי דנחי הוא מרצה, מנהל קרן ההשקעות הפרטית 'NextMoves' ותומך רגשי רב תחומי המומחה ליצירת שינויים מהירים, יציאה מחרדות, חינוך וזוגיות - שיטת "מנצחים".

תגיות:שלום ביתהרב שטיינמן זצ"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה