מעניין

אושיית הרשת על הגיור של אמה: "לנו זה נראה מובן מאליו שאנחנו יהודים"

אושיית הרשת ענהאל שמואלי שיתפה את עוקביה בסיפור האישי של אמה, שעברה גיור לפני 45 שנה, וקראה לכולם לבחור בזכות להיות יהודים, אף על פי שרוב הזמן זה נדמה לנו מובן מאליו

אא

אושיית הרשת ענהאל שמואלי שיתפה את עוקביה בסיפור האישי של אמה, שעברה גיור לפני 45 שנה - זמנים שבהם לעבור תהליך מהסוג הזה היה משהו יוצא דופן באמת. 

שמואלי מתארת כיצד תהליך הגיור של אמה היה ארוך ומאתגר: "אני יהודיה מבחירה. בחירה שאמא שלי עשתה בקשיים וויתורים גדולים לפני 45 שנה. אמא שלי עברה גיור של פעם, גיור שכולל ניתוק מוחלט מהמשפחה, מהארץ שלה, מכל מה שהייתה רגילה אליו. בלתי נתפס".

בפוסט המשיכה שמואלי וכתבה כי לנו זה נראה ברור מאליו להיוולד יהודים. "כיהודים, הזכות להיוולד יהודי ברורה מאליה, עד שלפעמים אנחנו שוכחים מאיפה באנו. התקופה הזאת מבקשת שוב ושוב לנער אותנו ולבחור בעם היהודי ובזכות הזו שהתרגלנו אליה".

סיפור הגיור של אמה מזכיר לכולנו את הבחירות וההקרבות שאנחנו נדרשים לא פעם לעשות בחיינו, ואת החשיבות של להישאר נאמנים לעצמנו ולערכים שלנו - גם כאשר זה דורש מאיתנו ויתורים גדולים. הבחירה של אמה לעבור גיור ולנתק עצמה מכל מה שהכירה ואהבה למען עתידה, מעוררת השראה - לא רק עבור בתה. 

"לא מזמן שאלתי את אמא שלי 'איך הסכמת לעבור את כל זה?!', והיא ענתה בפשטות: 'בשביל הבנות שלך תעברי הכל בחיים, וזה ברור לך נכון? תבחרי לקום כל בוקר גם כשאין לך כוח? אז ככה ברור לי. אני אוהבת את העם שלי למרות שלא נולדתי אליו, ואני עד יומי האחרון אוהב את הארץ שלי. שמחה וגאה על הבחירה הזו'", אמרה וגרמה לבתה להתרגש. "זה היה מרגש כמו בוקס בבטן. מסר מדויק לתקופה הזו, כוחה של בחירה", היא מסכמת. 

תגיות:גיורענהאל שמואלי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה