חדשות בארץ

רמז לבאות? דובר צה"ל: "בצורה כזאת או אחרת נדאג לחזרה בטוחה לבתים בצפון ישראל"

תא"ל דניאל הגרי פרסם הצהרה לתקשורת, והתייחס למצב הלחימה ולהסלמה בגבול הצפון. שליחו של נשיא ארה"ב נחת בישראל, על מנת לנסות לקדם הפסקת אש מול חזיבאללה

תא"ל דניאל הגרי (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)תא"ל דניאל הגרי (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)
אא

שליח הנשיא ג'ו ביידן למזרח התיכון, עמוס הוכשטיין, נחת היום (שני) בישראל, במטרה לנסות להוביל להסכם הפסקת אש מול חיזבאללה. זאת, על רקע החשש בארה"ב מהסלמה בלחימה בצפון ומתקיפה נרחבת של צה"ל בלבנון. הוא צפוי להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון גלנט, השר רון דרמר, ראש המל"ל צחי הנגבי והרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי.

השליח נפגש עד כה מספר פעמים עם הצמרת המדינית בלבנון, במטרה לקדם מתווה להפסקת המלחמה בצפון, שיכלול נסיגה של כוחות חיזבאללה מאזור הגבול, ובמקביל, פתרון המחלוקות בין המדינות על קו הגבול ביניהן. חיזבאללה השיב בשלילה על הצעתו של השליח.

בינתיים, במה שנראה כרמז לבאות, דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי פרסם אמש הודעה חריגה לתקשורת הזרה והזהיר: "התוקפנות הגוברת של חיזבאללה מביאה אותנו לסף של מה שעלול להיות הסלמה רחבה יותר - כזו שעלולה להיות בעלת השלכות הרסניות על לבנון והאזור. חיזבאללה מסכן את עתידה של לבנון, כדי שהיא תוכל להוות מגן לחמאס. מגן למחבלים של חמאס שרצחו קשישים וילדים וחטפו יהודים, מוסלמים ונוצרים, במהלך הטבח שלהם ב-7 באוקטובר".

"כשאנחנו אומרים שלא ניתן ל-7 באוקטובר לקרות שוב באף אחד מהגבולות שלנו - אנחנו מתכוונים לזה. בצורה כזאת או אחרת אנחנו נדאג לחזרה בטוחה של הישראלים לבתיהם בצפון ישראל. זה לא נתון למשא ומתן".

לסיום אמר דובר צה"ל: "בגלל סירובו של חיזבאללה לציית להחלטה 1701 של מועצת הביטחון של האו"ם, בגלל התשתיות הצבאיות של חיזבאללה, הירי והאש לעבר ישראל מהאזור שמדרום לנהר הליטני בדרום לבנון, ובגלל כישלונה של לבנון לאכוף את 1701 על חיזבאללה - ישראל תנקוט בכל האמצעים הנדרשים כדי להגן על אזרחיה, עד שיחזור הביטחון בגבול לבנון".

הבוקר שיגר חיזבאללה טיל לעבר עכו, והוא יורט מעל הים. אתמול יורט טיל נוסף שעשה דרכו אל נהריה, אף הוא מעל הים. על פי נתוני מערכת הביטחון, מאז תחילת המלחמה שיגרו מחבלי חיזבאללה למעלה מחמשת אלפים רקטות, טילי נ"ט וכטב"מים לעבר מטרות בצפון הארץ.

תגיות:מלחמה בצפוןדניאל הגריעמוס הוכשטיין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה