חדשות בארץ

האימאם בלוד עוכב לחקירה: חשוד בהסתה נגד ישראל

משטרת מחוז המרכז חקרה את האימאם הלודאי יוסוף אל באז, שסיים לאחרונה לרצות עונש מאסר לאחר שהורשע בהסתה. צוטט אמש בדרשה במסגד בעיר כשהוא מדבר על יהודים: "נעשה לכם מה שעשו לעזה"

פרעות בלוד ב"שומר חומות", ארכיון (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)פרעות בלוד ב"שומר חומות", ארכיון (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
אא

מפקד משטרת מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון, הנחה היום (שני) לעכב לחקירה את האימאם מלוד, שייח' יוסוף אל באז, בחשד לפרסום דברי הסתה נגד ישראל. אל באז שוחרר באחרונה מהכלא בתום ריצוי שמונה חודשי מאסר, לאחר שהורשע בהסתה. בתום חקירה הראשונית הוא שוחרר בתנאים.

ההחלטה לעכבו לחקירה ניתנה בעקבות תיעוד של דרשה שנשא האימאם אתמול במסגד אל עומרי בלוד. בדרשה התייחס ללחימה בעזה וליהודים בלוד, ואמר בין היתר: "נעשה לכם מה שעשו לעזה".

מהמשטרה נמסר כי החקירה נמשכת ונבדקות טענות לדברי הסתה נוספים שנבחנים כעת. כזכור, אל-באז הורשע בסוף 2023 בהסתה לאלימות נגד שוטרים בפוסט שפרסם בפייסבוק, ובנאום שנשא במסגד בו שיבח התפרעויות אלימות בהר הבית. בית המשפט גזר עליו שמונה חודשי מאסר. במקביל, הוא זוכה מחמת הספק מעבירות נוספות של הסתה בימי מבצע "שומר החומות". במהלך הפרעות של ערבים במהלך המבצע אירח בעיר את המופתי המסית עכרימה צברי, אימאם אל אקצא.

בעת הגשת כתב האישום נגדו טען להגנתו כי מדובר ברדיפה פוליטית וציין כי המשטרה היא "משטרת אפרטהייד במדינת אפרטהייד". בעבר נידון ל-20 חודשי מאסר בגין הסתה לאלימות נגד כוחות הביטחון. ההרשעה האחרונה ניתנה בזמן שכבר ריצה מאסר על העבירה הקודמת והעונש היה חופף לריצוי המאסר.

בגזר הדין נכתב כי המסית פרסם ברשתות החברתיות פוסט, זמן קצר לאחר שערבים התפרעו ויידו אבנים וזיקוקים לעבר שוטרים בהר הבית וגרמו לפציעתם. בפוסט שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו, התייחס למתפרעים, וציין בין היתר: "רשימת הכבוד... הצעירים, האמיצים, המתבצרים והמתבצרות, אנשי החופש. זוהי רשימת הכבוד הג'יהאדית, אשר דרסה את אפו של הכיבוש הישראלי ובדמה מנעה ממנו את חלוקת מסגד אלאקצא".

תגיות:לודהסתהיוסוף אל באז

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה