חדשות בארץ

משפחת חלל צה"ל: "לא מאשרים לנו לכתוב הי"ד על המצבה"

דובי יודקין, אחיו של סרן ישראל יודקין הי"ד, לוחם בגדוד נצח יהודה שנפל בקרב בצפון הרצועה, כועס על משרד הביטחון שלא מאפשר למשפחה להוסיף את הכיתוב הי"ד למצבה על . גורמים בצה"ל: "הכיתוב הוא אחיד לכלל המצבות"

סרן ישראל יודקין הי"ד (צילום: דובר צה"ל)סרן ישראל יודקין הי"ד (צילום: דובר צה"ל)
אא

דובי יודקין, אחיו של סרן ישראל יודקין הי"ד, לוחם בנצח יהודה שנפל בקרב בצפון רצועת עזה, הביע אמש (ראשון) זעם על משרד הביטחון, שלדבריו לא אישר למשפחה לכתוב על המצבה של אחיו "הי"ד".

בריאיון לערוץ 14 אמר האח השכול: "אמא שלי ביקשה שיהיה כתוב על המצבה של אחי הי"ד – ה' יקום דמו. זה מה שהחרדים כותבים על המצבות שלהם. משרד הביטחון לא מאשר לנו לכתוב את המילה ה' ולא את המילה יקום כי אסור נקמה. אם לא מכבדים את החרדים הנופלים, אז איך רוצים שנכבד אותם? עם כל הכבוד, אם אתם לא מכבדים את אח שלי שנפל - למה שאני אכבד אתכם בכלל"?

לדבריו, "בקשה פשוטה של ההורים שלי. ישראל גדל כחרדי. הוא נהרג בגדוד החרדי, והם רוצים שיהיה כתוב ה' יקום דמו, ובאים משרד הביטחון ומחליטים שהמילים האלו לא יהיו".

בצה"ל ובמשרד הביטחון טרם הגיב לבקשת המשפחה. גורמים בצה"ל הדגישו כי הנוסח של מצבות הנופלים הוא אחיד. בתחתית מצבת המנוח המשפחה יכולה להוסיף שורה, פסוק או לציין עיטורים.

סרן ישראל יודקין, בן 22 מכפר חב"ד, לוחם בחטיבת כפיר, נהרג מירי צלף בצפון רצועת עזה. אחיו, דובי יודקין, הוא רב סרן במילואים וקיבל את הבשורה על מות אחיו הצעיר בזמן שהיה בפעילות מבצעית בגבול הצפון. משפחת יודקין היא משפחת לוחמים חרדית. שלושה מבניה משרתים בימים אלה בצבא, בסדיר ובמילואים.

תגיות:חלל צה"לישראל יודקין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה