חדשות בארץ

השב"כ עצר נער ערבי ישראלי: כתב צוואה ותכנן להצטרף לדאע"ש

בתום חקירה סמויה הותר לפרסום כי תושב היישוב ערה, בן 17 וחצי, תכנן לצאת בקרוב לסומליה ולהצטרף שם אל מחבלי ארגון הטרור. היום הוגש נגדו כתב אישום, המייחס לו עבירות ביטחוניות

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

השב"כ ומחוז חוף במשטרת ישראל התירו היום (שני) לפרסום את דבר מעצרו של תושב ערה, בן 17 וחצי, שתכנן לצאת להילחם בסומליה ולהצטרף לדאע"ש. בתום חקירתו הוגש נגדו היום כתב אישום.

הנער נעצר בסוף החודש שעבר ביישוב מגוריו, הסמוך לערערה באזור מנשה, לאחר שהתקבל מידע אודותיו ונערכה חקירה סמויה. זו העלתה כי הייתה לו כוונה לממש פעילות טרור בישראל ומחוצה לה, על ידי הצטרפות ללחימה בשורות ארגון טרור בסומליה.

במסגרת ההכנות ליציאה לחו"ל כתב הנער צוואה, אסף כספים, הוציא דרכון זר ואף עמד בקשר עם גורמים עוינים באינטרנט, במטרה לקדם את תוכניתו.

יש לציין כי בחודשים האחרונים נעצרו ברחבי הארץ, הן בצפון והן במזרח ירושלים, למעלה מעשרים צעירים ממוצא ערבי. החקירה בעניינם העלתה כי חלקם הצטרפו לדאע"ש, ואחרים היו בשלב ההכנות להצטרף. חלק מהם אף ניסו להכין מטעני חומר נפץ ולרכוש כלי נשק, במטרה לבצע פיגועים בתוך ישראל. חלקם אף שהו בעבר בחו"ל ועברו הכשרה מתאימה על ידי מחבלי ארגון הטרור.

תגיות:דאע"שמעצר פעילערה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה