חדשות בריאות

התפרצות של קדחת הנילוס במרכז הארץ: שני חולים במצב קשה

משרד הבריאות אישר כי באזור תל אביב אושפזו חמישה חולים שנדבקו בנגיף, המועבר על ידי יתושים. מאמץ לאתר את מקור ההדבקות. ללא קשר, מוקד דגירה אותר באזור השרון, בהמשך לאיתור נוספים בדרום הארץ

(קרדיט: שאטרסטוק)(קרדיט: שאטרסטוק)
אא

חמישה תושבי תל אביב בשנות ה-70 לחייהם נדבקו בקדחת הנילוס המערבי. מצבם של שניים מתוכם מוגדר קשה, ואחד מהם מורדם ומונשם. כך אישר היום (שני) משרד הבריאות. החמישה נדבקו במחלה הנגיפית לאחר שנעקצו על-ידי היתוש המעביר את הנגיף. מתחילת שנת 2024 דווח לאגף האפידמיולוגיה במשרד הבריאות כי שני אנשים חלו במחלה, ואדם אחד נפטר ממנה.

בית החולים איכילוב, המטפל במאושפזים, עדכן כי מצבם של שלושת האחרים מוגדר קל עד בינוני. הם סובלים מפגיעות נוירולוגית ותפקודיות. בנוסף, בית החולים שיבא עדכן את משרד הבריאות על הגעתם של שני חולים בשבוע שעבר, הם טופלו שוחררו לבתיהם.

ד"ר יבגני קצמן, מומחה לרפואה פנימית ומחלות זיהומיות באיכילוב, מסר לחדשות 13 כי: "כל החולים מגיעים מצפון תל אביב - רמת החייל, שיכון דן ואזור צהלה. אנשים בריאים ופעילים. שניים מהחולים מאושפזים כעת במצב קשה, אחד במצב בינוני, השאר שוחררו".

לדבריו, מדובר בהתפרצות ולכן חשוב להתריע ולהזהיר את הציבור. "בכל שנותיי כרופא לא ראיתי כל כך הרבה חולים שמגיעים בסמיכות לאשפוז בגלל המחלה. בדרך כלל אצל צעירים שנדבקים, הם ייסבלו ממחלה וירלית סטנדרטית לכל היותר - קצת כאבי חום וכאבי בטן".

קדחת הנילוס המערבי היא מחלה נגיפית המועברת לבני אדם על ידי יתושים נגועים בנגיף. לאור זאת, עיקר המקרים מתרחשים בתקופה בה היתושים פעילים יותר, מתחילת הקיץ ועד סוף הסתיו. אין חיסון לנגיף או טיפול תרופתי ספציפי עבורו.

כ-20 אחוזים מהנדבקים בקדחת הנילוס מפתחים תסמינים כלשהם, רק 0.6 אחוזים מהנדבקים מפתחים מחלה קשה, שעלולה להיות אפילו קטלנית. במרבית המקרים מדובר במחלה קלה דמוית שפעת אשר חולפת מאליה. המחלה לרוב מאופיינת בחום, כאבי ראש, חולשה, כאבי פרקים ושרירים, דלקת בלחמית העין, פריחה ולעיתים בחילות. סיבוכים נדירים אפשריים הם דלקת חדה של המוח או דלקת קרום המוח, ולעיתים נדירות מסתיימת המחלה במוות.

יש לציין כי מתחילת האביב המשרד להגנת הסביבה ביצע ניטורים ובדיקות ברחבי הארץ, בדגש על הערבה והדרום. מועצות שבתחומן נמצאו דגירות של היתושים ביצעו תהליכי הדברה. המוקד האחרון שהתגלה, ביום חמישי שעבר, היה במועצה האזורית דרום השרון.

במשרדי הבריאות ולהגנה על הסביבה אומרים כי יש להפקיד לנקז ולייבש מקורות מים עומדים העלולים להוות בתי גידול ליתושים, ובכלל זה לאתר, לסלק, לנקב או להפוך כל מיכל העלול לצבור מים כגון צמיגים ישנים, דליים וחביות, למנוע הצטברות מים בתחתיות עציצים ואדניות ולרוקן או להחליף מים לפחות אחת לשבוע במכלים, כגון אגרטלי פרחים וכלי שתייה לחיות מחמד.

תגיות:קדחת הנילוסאיכילובמשרד הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה