חדשות בארץ

בכנסת נדהמו: קצבאות מביטוח לאומי משולמות למחבלי חמאס וג'יהאד מעזה

ח"כ יוליה מלינובסקי חשפה מסמך שנמסר לה מהמטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור. על פיו, ישנם 30 מחבלים בארגוני טרור שזכאים, ומקבלים, קצבה חודשית. ועדת הרווחה דנה בנושא

אילוסטרציה (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) חשפה בדיון בוועדת הרווחה והעבודה, כי קצבאות ביטוח לאומי משולמות לערבים שמתגוררים בעזה, וקודם לכן חיו בישראל. בין מקבלי הקצבה החודשית עשרות עזתיים המוכרים למערכת הביטחון כמחבלי חמאס וג'יהאד איסלאמי. כך נחשף היום (שני) בעיתון ישראל היום.

לדברי מלינובסקי, לאחר שנודע לה על תשלום קצבאות לעזתים, היא פנתה לביטוח לאומי ולצבא, וקיבלה מסמך מהמטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור, זרוע באגף המודיעין, שאישר כי ברשימת מקבלי הקצבאות ישנם 30 מחבלים הזכאים לקצבה מביטוח לאומי.

במסמך שהתקבל נכתב בין היתר: "הבדיקה בוצעה על ידי הצלבת תעודת הזיהוי של המוטבים למול מאגרי המידע באגף המודיעין, שמבוססים על מספר מקורות שונים, ומכאן שמהימנותם גבוהה וניתן לראות בהם כ'רשומה מוסדית'".

מלינובסקי: "אנחנו מדינה בהרס עצמי. מה שמדאיג בכל הסיטואציה הוא שהצלחתי לעלות על זה ונראה כי אפילו לא בדקו במשך יותר משמונה חודשים אם אכן משולמות קצבאות. הרעיון המזעזע שכולנו משלמים מכספי המיסים שלנו למחבלי חמאס וג'יהאד פשוט בלתי נתפס".

מהביטוח הלאומי נמסר בתגובה: "חבל מאוד שבמקום לחוקק חוקים למניעת קצבאות למחבלים מעדיפים לעשות כותרות על גבי הביטוח הלאומי. מהרגע שאגף המבצעים העבירו את המסמך לביטוח הלאומי עם המידע הבטחוני על מעורבותם בטרור - הביטוח הלאומי הפסיק מיידית את הקצבאות למחבלים".

שר העבודה יואב בן צור מסר אחר הצהריים כי "קיימתי דיון דחוף בנושא ומהרגע שאגף המודיעין העבירו את המסמך עם המידע הבטחוני על מעורבותם בטרור - החלטה שלי היתה להפסיק באופן מיידי את הקצבאות למחבלים".

תגיות:יוליה מלינובסקיועדת הרווחהקצבאות למחבלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה