חדשות בארץ

מפקד ביחידת הרקטות והטילים של חיזבאללה חוסל בדרום לבנון

צה"ל אישר כי בתקיפה ליד צור חוסל מחמד מצטפא איוב, מפקד ביחידת "נאצר" בארגון הטרור. מאז תחילת המלחמה חוסלו 30 בכירי חיזבאללה במתקפות יזומות של צה"ל

מטוס קרב בשמי דרום לבנון (צילום: Ayal Margolin/Flash90)מטוס קרב בשמי דרום לבנון (צילום: Ayal Margolin/Flash90)
אא

(צילום: דובר צה"ל)

צה"ל אישר הערב (שני) כי כלי טיס של חיל האוויר תקף וחיסל את המחבל מחמד מצטפא איוב, פעיל מרכזי ביחידת הרקטות והטילים של יחידת "נאצר" בחיזבאללה. החיסול בוצע במרחב סלעא, בקרבת העיר צור בדרום לבנון.

על פי צה"ל, במהלך החודשים האחרונים איוב היה מעורב בקידום מתווי ירי רקטות לעבר אזרחי מדינת ישראל, ועסק בקידום ותכנון מתווי טרור מדרום לבנון לעבר שטח מדינת ישראל. בצבא מציינים כי "חיסולו מהווה חלק מפעילות צה"ל וכוחות הביטחון לפגיעה בהתעצמות חיזבאללה בנשק ואמצעי לחימה המיועדים לפגוע בעורף הישראלי".

בנוסף, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו תשתית טרור ומבנה צבאי של חיזבאללה במרחב מיס אל ג׳בל בדרום לבנון.

על רקע הידיעה על חיסולו של איוב, מכון עלמא, העוסק באתגרי הביטחון של מדינת ישראל בגבול הצפוני, פרסם נתונים על חיסולם של בכירי חיזבאללה.

על פי הנתונים, מהשמיני באוקטובר 2023 חוסלו 30 פעילים בכירים של חיזבאללה. 37.9% מתוכם, סה"כ 11, היו מהיחידות הגיאוגרפיות (חזית הדרום) בדגש על יחידת נאצר, כולל מפקד היחידה- חאג' אבו טאלב.

כ-34.5%, סה"כ 10, מיחידת רדואן, כולל מפקד היחידה בפועל ווסאם אל טוויל. הדגש ביחידת רדואן וביחידות הגיאוגרפיות ניתן על חיסול מפקדי גזרות (המקבילים למחטי"ם) ומפקדים במערכים המקצועיים (רקטות/ נ"ט וכדומה).

בנוסף, חוסלו 2 פעילים בכירים מהיחידה האווירית ו-2 נוספים ממערך ההגנה האווירית של חזבאללה. 13.8% מהמחוסלים, סה"כ 4, היוו מוקדי ידע בתחומי מחקר, פיתוח, ייצור של אמצעי לחימה וטכנולוגיה תומכת לחימה.

תגיות:צורחיסול ממוקדדרום לבנון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה